BibTex RIS Kaynak Göster

Instructional Technology and Material Status against the Visual Arts Area

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 64 - 74, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.40013

Öz

Today, due to the increase of learning requirements in schools in studies are needed to improve the efficiency of the teaching-learning process. In this case, the creation of a more favorable environment education in schools, the development of more effective tools and training materials that can be utilized in education and has led to the use of no interest to work towards. Visual arts, visual arts educational technology for the benefit of these developments brought about by the age of education and the renewal process has become imperative to adapt to the training. Despite all these requirements for teaching visual arts to technology and the scarcity of the material type and number, to a lack of qualifications reveals the need for research in this area will contribute to the development and creative suggestions. Research examining the visual arts in elementary education technology application in this regard, to contribute to the identification of problems and the measures to be taken are seen as important there. With the findings of the study, the Ministry of Education about the need for visual arts course of the tools is thought to shed light on the working class vehicles. For this purpose, the "primary schools is how instructional technology and material condition for the visual arts?" Has to answer the question. Five working groups of the study visual arts in the province of Bolu consists of primary school teachers. Qualitative data collection and analysis techniques used in this study, data were obtained through interviews face to face. The obtained data were analyzed by content analysis software package. NVivo 7 and interpreted. The results in terms of visual arts, the findings were a lack of material for the field of instructional technology and learning. Research the creation of visual arts workshops equipped with modern technology, it has finalized the proposal to provide for th edevelopment of teaching materials, Technologies and visual arts programs.

 

Keywords: Visual arts, visual arts teachers, instructional technology and materials

Kaynakça

  • Akay, Ü. (2010). Andragojik temellere dayalı kolaylaştırılmış okuma-yazma eğitimi (KOYE) sürecine yönelik KOYE eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara:
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. (3. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çilenti, K. (1975). İlköğretim seviyesindeki fen eğitimini geliştirmede eğitim teknolojisinin yeri. TÜBİTAK V. Bilim Kongresi BAYG Tebliğleri. Ankara: TUBİTAK.
  • Gelişli, Y. (2007, Kış). Öğretim teknolojisi kullanımı açısından bir öğretim kurumunun değerlendirilmesi: “Red Cedar İlköğretim Okulu”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 49-68.
  • Güngördü, E. (2003, Kış). Öğretimde görsellik ve görsel araçlarda bulunması gereken özellikler. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta eğitim: Görmek, öğrenmek, yaratmak. (2. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta öğrenme: Bilgi, ustalık, yaratıcılık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, I. Ulusal Mezuniyet Sergisi ve Sempozyumu, 48.
  • Mamur Yılmaz (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitsü Güzel Sanatlar Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Sala, G. (2003).Öğrenciler tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin erişiye etkisi,Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, N. (2007). Öğretim teknolojileri kullanımı ve materyal geliştirme: Uygulama örnekleriyle. (1. basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Tan, Z. (2009). İlköğretim birinci kademe görsel sanatlar eğitimi müze bilinci öğrenme alanında materyal kullanımının etkisi ve uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Teker, A. (2002). Ankara İli merkez ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

Görsel Sanatlar Alanına Yönelik Öğretim Teknolojileri ve Materyali Durumu

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 64 - 74, 11.05.2016
https://doi.org/10.21666/mskuefd.40013

Öz

Günümüzde bireylerin öğrenme gereksinmelerinin artması nedeniyle okullarda öğretme öğrenme sürecinin verimliliğini artırmaya yönelik çalışmalara ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Bu durum okullarda eğitime daha elverişli ortamların oluşturulması, öğretimde yararlanılabilecek daha etkili araçların ve öğretim materyallerinin geliştirilmesi ve kullanılması yönünde çalışmalara ilgi duyulmasına neden olmuştur. Görsel sanatlar eğitiminin çağın getirdiği bu gelişmelerden ve yenileşme sürecinden faydalanması için, eğitim teknolojilerinin görsel sanatlar eğitimine uyarlanması zorunluluk haline gelmiştir. Bütün bu gerekliliklere rağmen görsel sanatlar alanına yönelik öğretim teknolojisi ve materyal türünün ve sayısının azlığı, niteliğinin yetersiz olması bu alandaki gelişmelere katkı sağlayacak araştırmalara ve yaratıcı önerilere ihtiyacı ortaya çıkarmaktadır. Araştırma bu yönüyle ilköğretimde görsel sanatlar eğitimi teknoloji uygulamalarının incelenmesi, sorunların tespit edilmesi ve alınması gereken önlemler konusunda katkıda bulunması açısından önemli görülmektedir. Araştırma sonucunda elde edilecek bulgularının, görsel sanatlar derslerinin araç-gereç ihtiyacı konusunda Milli Eğitim Bakanlığı’nın ders araçları çalışmalarına ışık tutması düşünülmektedir. Bu amaç doğrultusunda “ ilköğretim okulları görsel sanatlar alanına yönelik öğretim teknolojileri ve materyal durumu nasıldır?” sorusuna yanıt aranmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Bolu ili ilköğretim okullarından beş görsel sanatlar öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama ve çözümleme teknikleri kullanılmış, veriler yüz yüze görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler NVivo 7 paket programında içerik analiziyle çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda görsel sanatlar öğretiminde alana yönelik öğretim teknolojisi ve materyali eksikliği olduğu yönünde bulgulara ulaşılmıştır.  Araştırma çağdaş teknolojilerle donanımlı görsel sanatlar atölyelerinin oluşturulması, görsel sanatlar programlarının geliştirilmesinde öğretim teknolojileri ve materyallerine yer verilmesi yönünde önerilerle sonlandırılmıştır.

 

Anahtar Kelimeler: Görsel sanatlar, görsel sanatlar öğretmenleri, öğretim teknolojileri ve materyalleri

Kaynakça

  • Akay, Ü. (2010). Andragojik temellere dayalı kolaylaştırılmış okuma-yazma eğitimi (KOYE) sürecine yönelik KOYE eğiticilerinin görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri. Ankara:
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. (3. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Çilenti, K. (1975). İlköğretim seviyesindeki fen eğitimini geliştirmede eğitim teknolojisinin yeri. TÜBİTAK V. Bilim Kongresi BAYG Tebliğleri. Ankara: TUBİTAK.
  • Gelişli, Y. (2007, Kış). Öğretim teknolojisi kullanımı açısından bir öğretim kurumunun değerlendirilmesi: “Red Cedar İlköğretim Okulu”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 49-68.
  • Güngördü, E. (2003, Kış). Öğretimde görsellik ve görsel araçlarda bulunması gereken özellikler. Milli Eğitim Dergisi, 157.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta eğitim: Görmek, öğrenmek, yaratmak. (2. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta öğrenme: Bilgi, ustalık, yaratıcılık. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, I. Ulusal Mezuniyet Sergisi ve Sempozyumu, 48.
  • Mamur Yılmaz (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri, Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitsü Güzel Sanatlar Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand .
  • Sala, G. (2003).Öğrenciler tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin erişiye etkisi,Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Şimşek, N. (2007). Öğretim teknolojileri kullanımı ve materyal geliştirme: Uygulama örnekleriyle. (1. basım). Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Tan, Z. (2009). İlköğretim birinci kademe görsel sanatlar eğitimi müze bilinci öğrenme alanında materyal kullanımının etkisi ve uygulanması, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Teker, A. (2002). Ankara İli merkez ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Elif Yılmaz Bu kişi benim

Sema Bilici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., & Bilici, S. (2016). Instructional Technology and Material Status against the Visual Arts Area. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 64-74. https://doi.org/10.21666/mskuefd.40013