In-service
training is indispensable for science education teachers in order to improve
their information, skills and manners; in other words, for their professional
development. The main idea and vision of the teaching curriculum should be
introduced to teachers before its implementation. It is necessary to introduce
the advantages, content, the process of teaching and learning, assessment and
evaluation systematically again before the implementation of the teaching
curriculum. The aim of the present study is to evaluate the in-service training
for the teaching curriculum according to science teachers’ views. As for data
gathering method, this study employs the tools of semi-structured interview. I
interviewed with 16 science teachers in the city of Muğla. All of the
participants admitted that they had not participated in any in-service training
for science education curriculum. They expressed that the in-service trainings
are not efficient and they are just time-consuming. They also stated the need
for substantial restructuring since their colleagues are reluctant in
participating in those in-service trainings in their present format.
Fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi, beceri ve tutumlarının
geliştirilmesine yönelik diğer bir deyişle mesleki gelişim için öğretmenlerin
alacağı hizmet içi eğitim vazgeçilmez bir unsurdur. Öğretim programı uygulamaya
konulmadan önce öğretmenlere programın temel felsefe ve vizyonun tanıtılması,
programın kazanım, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme
boyutlarının sistematik bir şekilde tanıtımının yapılması bir gerekliliktir. Bu
çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerine verilen öğretim programına
yönelik hizmet içi eğitimi öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Bu
araştırmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada Muğla ilinde 16 Fen Bilimleri öğretmeni ile görüşme
yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre görüşmeye
katılan 16 öğretmenden hiç birisi fen bilimleri öğretim programına yönelik
hizmet içi eğitim almadığını belirtmiştir.
Yapılan hizmet içi eğitimlerin kendileri için verimsiz olduğunu ve hizmet
içi eğitimlerin sadece süre doldurmak amacı ile yapıldığını belirtmişlerdir.
Ayrıca öğretmenlerin hizmet içi eğitime katılmaya isteksiz olduklarını, yapılan
hizmet içi eğitimin köklü değişime ihtiyaç duyulduğunu belirtmişlerdir.
Bölüm | Makaleler - Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |