Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of The In-Service Training Program Given About The Science Education Curriculum on The Basis of The Teachers' Opinions

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 8, 27.11.2017
https://doi.org/10.21666/muefd.331479

Öz

In-service
training is indispensable for science education teachers in order to improve
their information, skills and manners; in other words, for their professional
development. The main idea and vision of the teaching curriculum should be
introduced to teachers before its implementation. It is necessary to introduce
the advantages, content, the process of teaching and learning, assessment and
evaluation systematically again before the implementation of the teaching
curriculum. The aim of the present study is to evaluate the in-service training
for the teaching curriculum according to science teachers’ views. As for data
gathering method, this study employs the tools of semi-structured interview. I
interviewed with 16 science teachers in the city of Muğla. All of the
participants admitted that they had not participated in any in-service training
for science education curriculum. They expressed that the in-service trainings
are not efficient and they are just time-consuming. They also stated the need
for substantial restructuring since their colleagues are reluctant in
participating in those in-service trainings in their present format.

Kaynakça

  • Boydak, M. (1999). Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elazığ.
  • Bülbül, M.F. (2010). İlköğretim İkinci Kademede Uygulanan Yeni Fen ve Teknoloji Programının Öğretmen ve Öğrenci Gözüyle Değerlendirilerek Verimlilik Düzeyinin Belirlenmesi (Bahçelievler Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet içi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12.Basım). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Basım). Anı Yayınları, Ankara.
  • Erişen, Y. (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programlarını geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme sürec, Milli Eğitim Dergisi, Sayı.140, ss.39-43.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. (8.Basım). Meteksan Matbaacılık, Ankara.
  • Gürbüz,S ve Şahin, F. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Felsefe, Yöntem, Analiz. Seçkin yayınları.
  • Johnson, B ve Christiensen, L. (2012). Educational Research Quantative, Qualitative, and Mixed Approaches. (4th Edition). Sage publication.
  • Küçüktepe, C. (2013). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 26-43.
  • Leeth, J.D. (1996). A Study of the Attitude of Students and the Concerns of Teachers toward the Science 1 and Traditional Life Science Curriculum. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Texas A&M: USA.
  • McDermott J. Beck D. Buffington St.Annas J. Supratikto J. Prenggono D. Ekonomi S. Achadi E. (2001). Two Models Of In-Servıce Traınıng To Improve Mıdwıfery Skılls: How Well Do They Work?. J Midwifery Womens Health 2001; 46. 217-221.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. Thousans Oaks, Sage Publications, California.
  • Ornstein, A.C, Hunkins F.P. (2004). Curriculum-Foundatıons, Prıncıples and Issues. (Fourth Edition). Allyn and Bacon, United States.
  • Öztürk, Ş. (2009). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Selimoğlu, E., Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışanlar Üzerine Etkiler, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, ISSN 1305-7979. 5.Yıl, sayi1.1-12.
  • Sönmez, V. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (14. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(9.Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Yürük, N. (2005). An Analysis of The Nature of Students’ Metaconceptual Process and the Effectiveness of Metaconceptual Teaching Practices on Students’ Conceptuel Understanding of Force and Motion. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Ohio State: USA.

Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Öğretmenlere Verilen Hizmet İçi Eğitimin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 1 - 8, 27.11.2017
https://doi.org/10.21666/muefd.331479

Öz

Fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi, beceri ve tutumlarının
geliştirilmesine yönelik diğer bir deyişle mesleki gelişim için öğretmenlerin
alacağı hizmet içi eğitim vazgeçilmez bir unsurdur. Öğretim programı uygulamaya
konulmadan önce öğretmenlere programın temel felsefe ve vizyonun tanıtılması,
programın kazanım, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve ölçme-değerlendirme
boyutlarının sistematik bir şekilde tanıtımının yapılması bir gerekliliktir. Bu
çalışmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerine verilen öğretim programına
yönelik hizmet içi eğitimi öğretmen görüşlerine göre değerlendirmektir. Bu
araştırmada veri toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği
kullanılmıştır. Araştırmada Muğla ilinde 16 Fen Bilimleri öğretmeni ile görüşme
yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre görüşmeye
katılan 16 öğretmenden hiç birisi fen bilimleri öğretim programına yönelik
hizmet içi eğitim almadığını belirtmiştir. 
Yapılan hizmet içi eğitimlerin kendileri için verimsiz olduğunu ve hizmet
içi eğitimlerin sadece süre doldurmak amacı ile yapıldığını belirtmişlerdir.
Ayrıca öğretmenlerin hizmet içi eğitime katılmaya isteksiz olduklarını, yapılan
hizmet içi eğitimin köklü değişime ihtiyaç duyulduğunu belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Boydak, M. (1999). Hizmet içi Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Elazığ.
  • Bülbül, M.F. (2010). İlköğretim İkinci Kademede Uygulanan Yeni Fen ve Teknoloji Programının Öğretmen ve Öğrenci Gözüyle Değerlendirilerek Verimlilik Düzeyinin Belirlenmesi (Bahçelievler Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Beykent Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Çevikbaş, R. (2002). Hizmet içi Eğitim ve Türk Merkezi Yönetimindeki Uygulaması. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. (12.Basım). Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Ekiz, D. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erden, M. (1998). Eğitimde Program Değerlendirme. (3. Basım). Anı Yayınları, Ankara.
  • Erişen, Y. (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programlarını geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme sürec, Milli Eğitim Dergisi, Sayı.140, ss.39-43.
  • Ertürk, S. (1994). Eğitimde Program Geliştirme. (8.Basım). Meteksan Matbaacılık, Ankara.
  • Gürbüz,S ve Şahin, F. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Felsefe, Yöntem, Analiz. Seçkin yayınları.
  • Johnson, B ve Christiensen, L. (2012). Educational Research Quantative, Qualitative, and Mixed Approaches. (4th Edition). Sage publication.
  • Küçüktepe, C. (2013). Sınıf öğretmenlerinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 26-43.
  • Leeth, J.D. (1996). A Study of the Attitude of Students and the Concerns of Teachers toward the Science 1 and Traditional Life Science Curriculum. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Texas A&M: USA.
  • McDermott J. Beck D. Buffington St.Annas J. Supratikto J. Prenggono D. Ekonomi S. Achadi E. (2001). Two Models Of In-Servıce Traınıng To Improve Mıdwıfery Skılls: How Well Do They Work?. J Midwifery Womens Health 2001; 46. 217-221.
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). An Expanded Sourcebook Qualitative Data Analysis. Thousans Oaks, Sage Publications, California.
  • Ornstein, A.C, Hunkins F.P. (2004). Curriculum-Foundatıons, Prıncıples and Issues. (Fourth Edition). Allyn and Bacon, United States.
  • Öztürk, Ş. (2009). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersinde Öğretmenlerinin Karşılaştığı Sorunlar (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Selimoğlu, E., Yılmaz, H. B. (2009). Hizmet İçi Eğitimin Kurum ve Çalışanlar Üzerine Etkiler, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, ISSN 1305-7979. 5.Yıl, sayi1.1-12.
  • Sönmez, V. (2008). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (14. Baskı). Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde Program Değerlendirme Süreçler Yaklaşımlar ve Modeller. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri.(9.Baskı). Seçkin Yayınları, Ankara.
  • Yürük, N. (2005). An Analysis of The Nature of Students’ Metaconceptual Process and the Effectiveness of Metaconceptual Teaching Practices on Students’ Conceptuel Understanding of Force and Motion. Unpublished Doctoral Dissertation. University of Ohio State: USA.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Ulaş Kubat

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kubat, U. (2017). Fen Bilimleri Öğretim Programına Yönelik Öğretmenlere Verilen Hizmet İçi Eğitimin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 1-8. https://doi.org/10.21666/muefd.331479