Bu araştırma 2016-2017 akademik yılında Aydın Adnan
Menderes Üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi alan 300 gönüllü öğrenci
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada pedagojik formasyon eğitimi alan
öğrencilerin kendilerinden kaynaklanan sorunları araştırılmıştır. Öğrencilerin
sorunları ailevi, maddi, psikolojik, toplumsal ve fizyolojik sorunlar olarak
beş kategoride incelenmiştir. Araştırmada nitel yaklaşım benimsenmiş olup,
veriler araştırmacı tarafından oluşturulmuş olan bir form aracılığıyla
toplanmıştır. Araştırma sonucunda son sınıf öğrencileri psikolojik sorunları
daha fazla yaşarken; mezun öğrencilerin ailevi, maddi, toplumsal ve fizyolojik
sorunları daha fazla yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğrencilerin yaşamış
oldukları psikolojik sorunları çözmek için üniversite bünyesinde verilen
danışmanlık hizmetleri yaygınlaştırılarak, öğrencilerin sorunlarını en aza
indirmek amacıyla kaygı, iletişim, stres yönetimi vb. konularda seminer gibi
hizmetler çoğaltılabilir.
This research was carried out with 300 volunteer
students attending pedagogical formation training at Aydın Adnan Menderes
University in 2016-2017 academic year. In the study, the problems of
pedagogical formation education students from themselves were researched. The
problems of the students were examined in five themes as family, economicl,
psychological, social and physiological problems. A qualitative approach was
adopted in the research As a result of the research, while the last year
students are experiencing more psychological problems; It has been found that
the graduated students have more family, economic, social and physiological
problems. In order to solve the psychological problems experienced by the
students, counseling services provided within the university. In addition,
anxiety, communication, stress management etc. seminars have been multiplied in
order to minimize the problems of the student
Bölüm | Makaleler - Articles |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2 |