Bu çalışma 2010-2017 yılları arasında Matematik Eğitimi alanında yazılan
lisansüstü tezlerini üniversite, yıl, cinsiyet, dil, araştırma türü, araştırma
modeli, öğrenme alanı, inceleme alanı, veri toplama araçları, kullanılan
istatistiksel teknikler, örneklem değişkenleri açısından karşılaştırmalı
incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini YÖK veri tabanında
bulunan ilköğretim fen ve matematik alanları eğitimi anabilim dalı, ilköğretim
matematik eğitimi anabilim dalı, matematik eğitimi anabilim dalı, ilköğretim
matematik öğretmenliği anabilim dalı ve ilköğretim anabilim dalı detaylı
aramasıyla ulaşılan erişime açık 490 yüksek lisans tezi ve 112 doktora tezi
olmak üzere toplam 602 lisansüstü tez oluşturmuştur. Araştırma, yapılan
tezlerin bir meta-analitik incelemesi olması nedeniyle genel hatlarıyla nitel
bir çalışma olup tarama modelinde bir çalışmadır. Tezleri incelemek üzere
araştırmacı tarafından oluşturulup uzman görüşü alınan tez değerlendirme formu
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın araştırmacıların son yıllarda daha
fazla olduğu, yüksek lisans tezlerinde örneklem olarak en fazla öğrencilerin;
doktora tezlerinde ise öğrenci ve öğretmen adaylarının kullanıldığı dikkat
çekmiştir. Öğrenme alanlarından en fazla geometri ve ölçme alanında çalışmaların
yapıldığı fakat veri işleme alanında olan çalışmaların çok az olduğu
görülmüştür. Ayrıca eğitim araştırmalarında son yıllarda karma araştırmaların
artması durumu bu tez çalışması kapsamında da görülmüştür.
Matematik eğitimi Matematik öğretimi Meta-analitik Lisansüstü Tezler
This study was conducted with the aim of
comparative investigation of master theses that were written in the field of
Mathematics Education between the years of 2010-2017 in terms of the variables
such as university, year, gender, language, research type, research model,
sub-learning fields, data collection instruments, sampling and the statistical
techniques that were applied. 490 postgraduate theses and 112 doctoral theses,
total of 602 postgraduate theses, which were found in the database of Institute
of Higher Education and accessible with the detailed search of department of
primary science and mathematics education, department of primary education
mathematics education, department of mathematics education, department of
primary education mathematics teaching and department of primary education,
constitute the sample of the research. As the study was a meta- analytic
examination of the conducted thesis, it was basically a qualitative study in
the descriptive model. The evaluation form which was developed by the
researcher was used for examining the thesis. The results of the study point
out that there are more female researchers in recent years; while the students
are used as the sample of the study in the master thesis, both the students and
the pre-service teachers are used in the PhD thesis. Geometry and Assessment
are the sub fields that are conducted most while the studies in the data
processing are seen to be very few. Besides, the increase in the mix research
in educational research in the recent years is also observed in the context of
the study.
Mathematics education Mathematics teaching Meta-Analytic Postgraduate thesis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |