Özet
Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin eğitsel internet kullanım öz-yeterlikleri ve öğretmenlik öz-yeterliklerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Ağrı ili Patnos ilçesinde çalışan 219 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma verilerinin toplanmasında A. Akır, Kaya, Ü. Akın, Sahranç ve Uğur 2014 tarafından Türkçe’ye uyarlanan İnternet Öz-Yeterliği Ölçeği ile Taşkın Şahin ve Hacıömeroğlu’nun Türk kültürüne uyarlanmış olan Öğretmen Özyeterlik İnanç Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda sınıf öğretmenlerinin internet öz-yeterlik algıları araştırma alt boyutunda en yüksek ortalamaya, yaratıcılık boyutunda en düşük ortalamaya sahiptir. Sınıf öğretmenlerinin internet öz-yeterlik algıları cinsiyet, mesleki deneyim ve günlük internet kullanım sürelerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Ancak ölçek genelinde 2 saat ve altı internet kullanan öğretmenler ile 2 saatten fazla 4 saatten az internet kullananlar arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlikleri olumlu sınıf ortamı oluşturma alt boyutunda en yüksek, akademik gelişim alt boyutunda en düşük ortalamaya sahiptir. Sınıf öğretmenlerinin öğretmenlik öz-yeterlikleri cinsiyet, mesleki deneyim ve günlük internet kullanım saati değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım öz-yeterlikleri ile öğretmen öz-yeterlikleri arasında, pozitif yönde, anlamlı ve orta düzeye yakın bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin internet kullanım öz-yeterliği arttıkça öğretmen öz-yeterliği de artmaktadır.
Teknoloji İnternet Eğitsel İnternet Öz-yeterlik Öğretmen öz-yeterliği
This study was conducted to examine primary school teachers' educational internet use self-efficacy and teaching self-efficacy. The sample of the study, which was conducted using the survey model, consists of 219 primary school teachers working in Patnos district of Ağrı province in the spring semester of the 2018-2019 academic year. In the collection of study data, Internet Self-Efficacy Scale adapted into our language by A. Akır, Kaya, Ü. Akın, Sahranç and Uğur 2014 and Teacher Self-Efficacy Belief Scale, which Taşkın Şahin and Hacıömeroğlu are adapted to Turkish culture, was used. Internet Self-Efficacy Scale and Teacher Self-Efficacy Belief Scale were used to collect data. As a result of the research, the internet self-efficacy perceptions of primary school teachers have the highest average in the research sub-dimension and the lowest in the creativity dimension. Internet self-efficacy perceptions of primary school teachers do not differ significantly according to gender, professional experience and daily internet use. However, across the scale, a significant difference was observed between teachers who used internet for 2 hours or less and those who used internet for more than 2 hours and less than 4 hours. Teaching self-efficacy of primary school teachers had the highest average in creating a positive classroom environment and the lowest in the academic development sub-dimension. The teaching self-efficacy of primary school teachers does not differ significantly according to the variables of gender, professional experience and daily internet usage time. It is concluded that there is a positive, meaningful and close to medium level relationship between the internet use self-efficacy of primary school teachers and teacher self-efficacy. As the internet use self-efficacy of primary school teachers increases, teacher self-efficacy also increases.
Technology Internet Educational internet Self-efficacy Teacher self-efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 2 |