Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Çevrimiçi Canlı Dersler

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 627 - 647, 01.11.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.1087297

Öz

Araştırmanın amacı uzaktan eğitim sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin
gerçekleştirdikleri canlı ders etkinliklerinin detaylı olarak incelenmesi ve
öğretmen deneyimlerinin alınmasıdır. Bu kapsamda canlı ders etkinlikleri;
etkinlik çeşitleri, içerikleri, etkinliklerde yer verilen kavramlar, tercih edilen
öğretim yöntemleri, değerlendirme yöntemleri, aile katılımı ve varsa özel
gereksinimli öğrencilere yönelik gerçekleştirdikleri uyarlamalar incelenmiştir.
Öğretmenlerin etkinliklerin uygulanması sürecindeki deneyimleri; etkinliklerin
planlanması sürecinde yararlandıkları kaynaklar, etkinliklerin uygulanmasında
karşılaştıkları sorunlar ile uygulamada başarıyı arttırmaya yönelik aldıkları
önlemlerin incelenmesiyle sağlanmıştır. Nitel yöntemle tasarlanan araştırmada
durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya toplam 11 öğretmen katılmış ve
8 hafta süresince gerçekleştirdikleri canlı dersler incelenmiştir. Etkinlik planı
inceleme formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak veriler
toplanmıştır. Frekans yüzde hesaplamaları ile içerik analizinin gerçekleştirildiği
araştırma sonucunda; uygulanan etkinliklerin çoğunun bütünleştirilmiş yapıda
olduğu ve sıklıkla Türkçe, sanat, oyun, okuma yazmaya hazırlık etkinlik
çeşitlerinin ele alındığı anlaşılmıştır. Etkinliklerde yoğunlukla bilişsel gelişim
alanının desteklendiği, kavramlara pek yer verilmediği belirlenmiştir. Öğretim
yöntemi olarak aktif öğrenme, anlatım, soru cevap ve eğitsel oyun çokça
kullanılmıştır. Öğretmenler canlı derslerini planlarken çoğunlukla internet
kaynaklarından faydalandıklarını belirtmişlerdir. Canlı derslere dair güçlükleri
ise çocuklarla etkili iletişim kurmada zorluk, yetersiz canlı ders süresi ve
teknolojik alt yapı eksikliği olarak sınıflandırmışlardır.

Destekleyen Kurum

yok

Proje Numarası

yok

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akın, F. ve Aslan, N. (2021). COVID-19 Pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7- 14. http://dx.doi.org/10.22596/cresjournal.0201.7.14
  • Aktan-Acar, E., Erbaş, Y. H. ve Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Alan, Ü. (2021). Distance education during the COVID‑19 pandemic in Turkey: identifying the needs of early childhood educators. Early Childhood Education Journal, 49:987–994. https://doi.org/10.1007/s10643-021-01197-y
  • Alharti, M. (2022). Parental ınvolvement in children's online education during COVID‑19; A phenomenological study in Saudi Arabia. Early Childhood Education Journal, https://doi.org/10.1007/s10643-021-01286-y
  • Altın, F. & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies, 7(2), 577-592.
  • Aral, N. & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Kurtoğlu-Karataş, B., Güneş, L. G. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Atiles, J. T., Almodóvar, M., Vargas, A. C., Dias, M. J. A. & León, I. M. Z. (2021). International responses to Covid-19: challenges faced by early childhood professionals. European Early Childhood Education Research Journal, 29(1):66-78. Doi:10.1080/1350293X.2021.1872674.
  • Aytaç, T. (2021). The problems faced by teachers in Turkey during the Covid-19 pandemic and their opinions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 404-420.
  • Bartan, S. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. II. Türk Eğitim Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı. 24-25 Aralık 2020.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrasında dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Carswell, AD ve Venkatesh, V. (2002). Asenkron Uzaktan Eğitim Ortamında Öğrenci Sonuçları. Uluslararası İnsan-Bilgisayar Çalışmaları Dergisi, 56 (5), 475-494.
  • Dayal, H. C., & Tiko, L. (2020). When are we going to have the real school? A case study of early childhood education and care teachers’ experiences surrounding education during the COVID- 19 pandemic. Australasian Journal of Early Childhood, 45(4).336-347.
  • DiCarlo, C. F., & Fazio-Brunson, M. (2020). Navigating quarantine with young children. Child Care Exchange, September/October, 64-67.
  • Dong, C., Cao, S., & Li, H. (2020). Young children’s online learning during COVID-19 pandemic: Chinese parents’ beliefs and attitudes. Children and Youth Services Review, 118, 1–9.
  • Dreeseni, T., Akseeri, S., Brossardi, M., Dewanii, P., Giraldo, J. P., Kamei, A., Mizunoya, S., & Oritz, J. S. (2020). Promising practices for equitable remote learning: Emerging lessons from COVID- 19 education responses in 127 countries. Innoceti Research Brief no 2020–10. https://www.unicef-irc.org/publications/pdf/IRB%202020-10.pdf
  • Duan, X. (2021). Online preschool education optimization based on edgecomputing in the era of COVID-19. Internet Technology Letters, 4:e292. https://doi.org/10.1002/itl2.292
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Fitri, M. & Latif, M. A. (2021). Adaptive Learning for Early Childhood Education during the COVID- 19 Pandemic in Aceh Jaya District: Online vs Offline. Al-Athfal:Jurnal Pendidikan Anak, 7(1):27-38. Doi: 10.14421/al-athfal.2021.71-03
  • Ford, T. G., Kyong-Ah, K. & Tsotsoros, J. D. (2021). Early childhood distance learning in the U.S. during the COVID pandemic: Challenges and opportunities. Children and Youth Services Review, 131. Doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106297
  • Georgiev, V. & Nikolova, A. (2020). Tools for Creating and Presenting Online Learning Resources for Preschool Kids. TEM Journal, 9(4):1692-1696. DOI: 10.18421/TEM94‐49
  • Güven, G., Ahi, B., Tan, S., & Karabulut, R. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34(1), 25-49.
  • Hasbi, M., Nurjannah & Hasanah, L. (2020). Early Childhood Learning from Home: Implementation of Distance Learning in Early Childhood Education during the Covid-19 Pandemic Period in Indonesia. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 14(11): 763-778.
  • Hidayati, N. & Rudiyanto (2020). Distance Learning in Early Childhood Education During Pandemic Covid-19. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 538. file:///C:/Users/admin/Downloads/Distance_Learning_in_Early_Childhood_Education_Dur.pd f
  • Karan, Ş. (2021). Dijital çağda çevrimiçi uzaktan okul öncesi eğitimi. Ed. F. Alisinanoğlu. Okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitim içinde s.1-20. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN 978-625- 439-702-8
  • Lau, E. Y. H., & Lee, K. (2020). Parents’ Views on Young Children’s Distance Learning and Screen Time During COVID-19 Class Suspension in Hong Kong. Early Education and Development, 1–18. doi:10.1080/10409289.2020.1843925
  • Li, X. R. & Hong, P. T. (2021). Restrictions on Distance Education in Early Childhood Education in the Era of with Corona, and Proposal for Early Childhood Distance Education Solution Development. Journal of Practical Engineering Education, 13(2), 251-259.
  • MEB YEĞİTEK (2021). Güvenli okullaşma ve uzaktan eğitim projesi: çevresel ve sosyal yönetim çerçevesi. Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_04/09151417_CSYC_istisare_sonrasY_fin. pdf
  • Miles, ve Huberman (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 27). Okul Öncesinde Yüz Yüze Eğitime Ara Verilmesi. Resmi Yazı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020b, 11 26). Okul Öncesinde Uzaktan Eğitim. Resmi Yazı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Ribeiro, L.M.; Cunha, R.S.; Silva, M.C.A.e; Carvalho, M.; Vital, M.L. (2021). Parental involvement during pandemic times: challenges and opportunities. Education Sciences, 11, 302. https://doi.org/10.3390/educsci11060302
  • Solekhah, H. (2020). Distance Learning of Indonesian Early Childhood Education (PAUD) during the Covid-19 Pandemic. International Journal of Emerging Issues in Early Childhood Education(IJEIECE),2(2) 105-115.
  • Tarrant, K., Nagasawa, M. (2020) New York Early Care and Education Survey: Understanding the Impact of COVID-19 on New York Early Childhood System, Executive Summary. New York, NY: New York Early Childhood Professional Development Institute.
  • Telli-Yamamoto, SG., Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Timmons, K., Cooper, A., Bozek, E. & Braund, H. (2021). The Impacts of COVID‑19 on Early Childhood Education: Capturing the Unique Challenges Associated with Remote Teaching and Learning in K‑2. Early Childhood Education Journal, 49:887–901. https://doi.org/10.1007/s10643-021-01207-z
  • Unicef (2020). Guidance on distance learning modalities to reach all children and youth during school closures. United Nations Children’s Fund (UNICEF) Regional Office for South Asia. E.T. 28.01.2022.https://www.unicef.org/rosa/media/7996/file/Guidance%20Continuity%20of%20L earning%20during%20COVID-1
  • Wang G, Zhang Y, Zhao J, Zhang J, Jiang F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the covid-19 outbreak. The Lancet, 395(10228):945-7. https://doi.org/10.1016/S0140- 6736(20)30520-1
  • Yalçın, V. ve Uzun, H. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Kilis ve Gaziantep İli Örneği). Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 42-54.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9. Baskı. Ankara: Seçkin.
  • Yürek, E. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitimin uygulanabilirliğine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ve alandaki akademisyenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Tunçeli, H.İ. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemlerinin Kullanımı. Rengin Zembat (Ed.), Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri içinde (s.227-229). Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ. ve Akşin-Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar. Ankara: Anı.
  • Zosh, J. M., Hopkins, E. J., Jensen, H., Liu, C., Neale, D., Hirsh-Pasek, K., Solis, S. L. & Whitebread, D. (2017). Learning through play: a review of the evidence. The LEGO Foundation, DK. ISBN: A978-87-999589-1-7.

Distance Education Practices in Preschool Education: Online Classes

Yıl 2022, Cilt: 9 Sayı: 2, 627 - 647, 01.11.2022
https://doi.org/10.21666/muefd.1087297

Öz

The aim of the current study was to investigate preschool teachers’ activities and
experiences during online classes during the pandemic. The online classes were
analyzed regarding the variety and content of activities, the concepts, the type of
instruction they preferred, evaluation methods, family involvement, and
adaptations for children with special needs. The resources teachers used, the
problems they encountered, and the measures they took for the successful
implementation were evaluated to reveal their online education experiences. A
case study design was employed. The sample of the study was made up of 11
preschool teachers and their 8-week online classes. Activity plan evaluation form
and semi-structured interview form which were developed by the researcher were
used for the analyses. The results showed that most of the classes included
integrated activities focusing on Turkish, arts, play, and literacy development.
Cognitive skills were the most targeted domain. However, the target concepts
were ignored most of the time. Active learning, direct instruction method,
question-answer method, and educational play were the most resorted ways of
instruction. Most of the teachers reported that they used resources from the
Internet. Teachers reported that maintaining interaction, inadequate length of the
classes, and technical problems were the most disrupting problems. 

Proje Numarası

yok

Kaynakça

  • Akın, F. ve Aslan, N. (2021). COVID-19 Pandemisinde okul öncesi dönemdeki öğrencilerin uzaktan eğitimi: bir eylem araştırması. Alanyazın Eğitim Bilimleri Eleştirel İnceleme Dergisi, 2(1), 7- 14. http://dx.doi.org/10.22596/cresjournal.0201.7.14
  • Aktan-Acar, E., Erbaş, Y. H. ve Eryaman, M. Y. (2021). Okul öncesi öğretmenlerinin Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(4), 31-54. https://doi.org/10.51948/auad.979726
  • Alan, Ü. (2021). Distance education during the COVID‑19 pandemic in Turkey: identifying the needs of early childhood educators. Early Childhood Education Journal, 49:987–994. https://doi.org/10.1007/s10643-021-01197-y
  • Alharti, M. (2022). Parental ınvolvement in children's online education during COVID‑19; A phenomenological study in Saudi Arabia. Early Childhood Education Journal, https://doi.org/10.1007/s10643-021-01286-y
  • Altın, F. & Gündoğdu, K. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmesi: Sorunlar ve Öneriler. International Journal of Contemporary Educational Studies, 7(2), 577-592.
  • Aral, N. & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde okul öncesi öğretmenlerinin yaşadıkları problemlerin incelenmesi. Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(2), 99-114.
  • Aral, N., Fındık, E., Öz, S., Kurtoğlu-Karataş, B., Güneş, L. G. & Kadan, G. (2021). Covid 19 pandemi sürecinde okul öncesi dönemde uzaktan eğitim: deneysel bir çalışma. Turkish Studies - Education, 16(2), 1105-1124. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49289
  • Atiles, J. T., Almodóvar, M., Vargas, A. C., Dias, M. J. A. & León, I. M. Z. (2021). International responses to Covid-19: challenges faced by early childhood professionals. European Early Childhood Education Research Journal, 29(1):66-78. Doi:10.1080/1350293X.2021.1872674.
  • Aytaç, T. (2021). The problems faced by teachers in Turkey during the Covid-19 pandemic and their opinions. International Journal of Progressive Education, 17(1), 404-420.
  • Bartan, S. (2020). Okul öncesi öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri. II. Türk Eğitim Kongresi Bildiri Özetleri Kitabı. 24-25 Aralık 2020.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrasında dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Carswell, AD ve Venkatesh, V. (2002). Asenkron Uzaktan Eğitim Ortamında Öğrenci Sonuçları. Uluslararası İnsan-Bilgisayar Çalışmaları Dergisi, 56 (5), 475-494.
  • Dayal, H. C., & Tiko, L. (2020). When are we going to have the real school? A case study of early childhood education and care teachers’ experiences surrounding education during the COVID- 19 pandemic. Australasian Journal of Early Childhood, 45(4).336-347.
  • DiCarlo, C. F., & Fazio-Brunson, M. (2020). Navigating quarantine with young children. Child Care Exchange, September/October, 64-67.
  • Dong, C., Cao, S., & Li, H. (2020). Young children’s online learning during COVID-19 pandemic: Chinese parents’ beliefs and attitudes. Children and Youth Services Review, 118, 1–9.
  • Dreeseni, T., Akseeri, S., Brossardi, M., Dewanii, P., Giraldo, J. P., Kamei, A., Mizunoya, S., & Oritz, J. S. (2020). Promising practices for equitable remote learning: Emerging lessons from COVID- 19 education responses in 127 countries. Innoceti Research Brief no 2020–10. https://www.unicef-irc.org/publications/pdf/IRB%202020-10.pdf
  • Duan, X. (2021). Online preschool education optimization based on edgecomputing in the era of COVID-19. Internet Technology Letters, 4:e292. https://doi.org/10.1002/itl2.292
  • Eren, E. (2020). Yeni tip koronavirüsün Türk eğitim politikaları uygulamalarına etkisi: Milli Eğitim Bakanlığının ve Yükseköğretim Kurulunun yeni düzenlemeleri. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 153-162.
  • Fitri, M. & Latif, M. A. (2021). Adaptive Learning for Early Childhood Education during the COVID- 19 Pandemic in Aceh Jaya District: Online vs Offline. Al-Athfal:Jurnal Pendidikan Anak, 7(1):27-38. Doi: 10.14421/al-athfal.2021.71-03
  • Ford, T. G., Kyong-Ah, K. & Tsotsoros, J. D. (2021). Early childhood distance learning in the U.S. during the COVID pandemic: Challenges and opportunities. Children and Youth Services Review, 131. Doi: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2021.106297
  • Georgiev, V. & Nikolova, A. (2020). Tools for Creating and Presenting Online Learning Resources for Preschool Kids. TEM Journal, 9(4):1692-1696. DOI: 10.18421/TEM94‐49
  • Güven, G., Ahi, B., Tan, S., & Karabulut, R. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri hakkındaki görüşleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 34(1), 25-49.
  • Hasbi, M., Nurjannah & Hasanah, L. (2020). Early Childhood Learning from Home: Implementation of Distance Learning in Early Childhood Education during the Covid-19 Pandemic Period in Indonesia. International Journal of Innovation, Creativity and Change, 14(11): 763-778.
  • Hidayati, N. & Rudiyanto (2020). Distance Learning in Early Childhood Education During Pandemic Covid-19. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 538. file:///C:/Users/admin/Downloads/Distance_Learning_in_Early_Childhood_Education_Dur.pd f
  • Karan, Ş. (2021). Dijital çağda çevrimiçi uzaktan okul öncesi eğitimi. Ed. F. Alisinanoğlu. Okul öncesi dönemde çevrim içi uzaktan eğitim içinde s.1-20. Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN 978-625- 439-702-8
  • Lau, E. Y. H., & Lee, K. (2020). Parents’ Views on Young Children’s Distance Learning and Screen Time During COVID-19 Class Suspension in Hong Kong. Early Education and Development, 1–18. doi:10.1080/10409289.2020.1843925
  • Li, X. R. & Hong, P. T. (2021). Restrictions on Distance Education in Early Childhood Education in the Era of with Corona, and Proposal for Early Childhood Distance Education Solution Development. Journal of Practical Engineering Education, 13(2), 251-259.
  • MEB YEĞİTEK (2021). Güvenli okullaşma ve uzaktan eğitim projesi: çevresel ve sosyal yönetim çerçevesi. Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı. https://yegitek.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_04/09151417_CSYC_istisare_sonrasY_fin. pdf
  • Miles, ve Huberman (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage. Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara: MEB.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020a, 11 27). Okul Öncesinde Yüz Yüze Eğitime Ara Verilmesi. Resmi Yazı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2020b, 11 26). Okul Öncesinde Uzaktan Eğitim. Resmi Yazı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğü.
  • Ribeiro, L.M.; Cunha, R.S.; Silva, M.C.A.e; Carvalho, M.; Vital, M.L. (2021). Parental involvement during pandemic times: challenges and opportunities. Education Sciences, 11, 302. https://doi.org/10.3390/educsci11060302
  • Solekhah, H. (2020). Distance Learning of Indonesian Early Childhood Education (PAUD) during the Covid-19 Pandemic. International Journal of Emerging Issues in Early Childhood Education(IJEIECE),2(2) 105-115.
  • Tarrant, K., Nagasawa, M. (2020) New York Early Care and Education Survey: Understanding the Impact of COVID-19 on New York Early Childhood System, Executive Summary. New York, NY: New York Early Childhood Professional Development Institute.
  • Telli-Yamamoto, SG., Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Timmons, K., Cooper, A., Bozek, E. & Braund, H. (2021). The Impacts of COVID‑19 on Early Childhood Education: Capturing the Unique Challenges Associated with Remote Teaching and Learning in K‑2. Early Childhood Education Journal, 49:887–901. https://doi.org/10.1007/s10643-021-01207-z
  • Unicef (2020). Guidance on distance learning modalities to reach all children and youth during school closures. United Nations Children’s Fund (UNICEF) Regional Office for South Asia. E.T. 28.01.2022.https://www.unicef.org/rosa/media/7996/file/Guidance%20Continuity%20of%20L earning%20during%20COVID-1
  • Wang G, Zhang Y, Zhao J, Zhang J, Jiang F. (2020). Mitigate the effects of home confinement on children during the covid-19 outbreak. The Lancet, 395(10228):945-7. https://doi.org/10.1016/S0140- 6736(20)30520-1
  • Yalçın, V. ve Uzun, H. (2018). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kullanma Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Kilis ve Gaziantep İli Örneği). Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 3 (2), 42-54.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Genişletilmiş 9. Baskı. Ankara: Seçkin.
  • Yürek, E. (2021). Okul öncesi eğitimde uzaktan eğitimin uygulanabilirliğine yönelik okul öncesi öğretmenlerinin ve alandaki akademisyenlerin görüşlerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Zembat, R. ve Tunçeli, H.İ. (2015). Okul Öncesi Eğitimde Özel Öğretim Yöntemlerinin Kullanımı. Rengin Zembat (Ed.), Okul Öncesi Eğitimde Öğretim Yöntemleri içinde (s.227-229). Ankara: Hedef CS Basın Yayın.
  • Zembat, R., Tunçeli, H. İ. ve Akşin-Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar. Ankara: Anı.
  • Zosh, J. M., Hopkins, E. J., Jensen, H., Liu, C., Neale, D., Hirsh-Pasek, K., Solis, S. L. & Whitebread, D. (2017). Learning through play: a review of the evidence. The LEGO Foundation, DK. ISBN: A978-87-999589-1-7.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler - Articles
Yazarlar

Ezgi Akşin Yavuz 0000-0002-9158-7550

Proje Numarası yok
Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akşin Yavuz, E. (2022). Okul Öncesi Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamaları: Çevrimiçi Canlı Dersler. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 627-647. https://doi.org/10.21666/muefd.1087297