Suçla ilgili kuramların ve yapılan ampirik araştırmaların çoğunda eğitim değişkeni
suçu açıklayan önemli faktörlerden biri olarak ortaya konulmaktadır. Buna göre,
eğitimin niteliği ve kalitesi arttıkça suç işleme eğiliminde bir düşüş
gözlemlenmektedir. Öte yandan “suçun”, eğitimin olumlu etkilerini azalttığı ifade
edilmektedir. Bu makalede, bir yandan eğitim ve suç arasındaki ilişki Türkiye
Cumhuriyeti Devleti’nin resmi Adalet İstatistikleri de göz önünde bulundurularak
tartışılmakta diğer yandan konunun sosyolojik boyutunu kuramsal olarak
açıklamak amaçlanmaktadır. Dolayısıyla makalede eğitim ile suç arasındaki
ilişkinin çeşitli yönleriyle tartışılmasının yanı sıra, bu ilişkiyi anlamlandırmaya
katkı sağlayabilecek suçla ilgili kuramlara özetle yer verilmektedir. Bu çalışmada
ulaşılan bilimsel literatür doğrultusunda eğitim ve suç arasındaki ilişki sosyolojik
olarak analiz edilmiştir. Yapılan sosyolojik analiz doğrultusunda hem uluslararası
literatür hem de suç teorileri açısından eğitim-suç ilişkisine bakıldığında insani
sermayeye yatırım yapılması önem arz etmektedir. Özetle eğitimin nitelikli, eşit ve
erişilebilir olması özellikle dezavantajlı durumda olan, suç çevresinde yaşayan hem
suça itilme hem de suç mağduru olma riski olan çocuklar ve bireyler için bir
kurtuluş olabilir
Eğitim suç beşerî sermaye sosyal kontrol adalet istatistikleri
In most of the theories and empirical studies on crime, the education is put forward
as one of the important factors explaining crime. Accordingly, as the quality and
quality of education increases, a decrease is observed in the tendency to commit
crimes. On the other hand, it is stated that “crime” reduces the positive effects of
education. In this article, the relationship between education and crime is discussed
by considering the official reports of Justice Statistics of the Republic of Turkey, as
well as it is aimed to explain the sociological trajectories of the subject
theoretically. Therefore, in the article, besides discussing various aspects of the
relationship between education and crime, theories related to crime that can
contribute to making sense of this relationship are briefly included. In this study,
the relationship between education and crime was analyzed sociologically in line
with the scientific literature reached. In line with the sociological analysis, it is
important to invest in human capital when the education-crime relationship is
examined in terms of both international literature and crime theories. In summary,
quality, equal and accessible education can be a salvation for children and
individuals who are especially disadvantaged, who live in a crime environment,
and who are at risk of both being pushed into crime and being victims of crime.
Education crime human capital social control justice statistics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler - Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 2 |