Bu çalışma Trakya Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim görmekte olan lisans düzeyindeki öğrencilerin finansal davranış ve finansal tutumları ile sosyo-ekonomik, demografik ve tanımlayıcı özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyma amacını taşımaktadır. 2017-2018 akademik yılında öğrenim gören 400 öğrenciye anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, finansal davranış değişkeni ile sosyo-ekonomik, demografik ve tanımlayıcı değişkenlerden yaş değişkeni arasında istatiksel farklılık bulunmuşken, cinsiyet, bölüm, anne öğrenim düzeyi, baba öğrenim düzeyi ve aylık ortalama gelir değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bunlara karşın, finansal davranış ile finansal tutum arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin finansal davranış ve finansal tutum düzeylerinin yükseğe yakın değerlerde seyrettiği, paranın doğasına anlama ve finansal farkındalık konusunda öğrencilerin bilinçli olduğu, bununla birlikte kısıtlı bütçeleri nedeniyle yüksek bir orandaki öğrencilerin tasarruf yapmadığı görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |