Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği

Yıl 2018, Sayı: 77, 115 - 136, 01.01.2018
https://doi.org/10.25095/mufad.401316

Öz

Küreselleşen ve sınırların kalktığı dünyada finansal okuryazarlık, bireylerin ekonomik hayatın karmaşıklığına ve belirsizliğine karşı korunmak için ihtiyaç duydukları bilgi ve becerileri sağlar. Günümüz sosyo-ekonomik koşullarında bireylerin finansal okuryazarlık becerilerine sahip olmaları hem finansal problemleri önceden öngörüp çözebilmeleri hem de refah içinde bir hayat sürdürebilmeleri açısından önemlidir. Bu koşullarda gençlerin finansal risk ve fırsatların farkında olmaları, bütçelerini doğru yönetebilmeleri, finansal problemlere karşı öngörü geliştirebilmeleri, finansal bilgi birikimine ulaşmaları ve bunu hayatları boyunca devam ettirebilmeleri, bireylerin ve dolayısıyla toplumun finansal sağlığını geliştirmeye katkı sağlayacaktır. Çalışmada gençlerin almış oldukları eğitimin, finansal bilgi birikimlerine hangi düzeyde katkı sağladığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla da Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme bölümünde okuyan öğrencilerin finansal okuryazarlık durumunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Analizde Ki-kare test istatistiği kullanılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin büyük çoğunluğunun temel düzeyde finans bilgisine sahip olduğu ancak ileri düzeyde finans bilgilerinin yetersiz olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte, öğrencilerin genel finans bilgilerinin demografik ve eğitimsel özelliklerinden bazıları tarafından etkilendiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adeleke, Titus (2013),"The Effects of Gender and Gender Role on the Financial Literacy of College Students", Wilmington, North Carolina: Oklahoma State University, July, pp. 1-78.
  • Agarwal, Monika - Gupta,Meenu (2014), “Awareness of Financial Literacy Among College Students “,- Apeejay-Journal of Management Sciences and Technology, 2 (1), pp:1-13.
  • Albeerdy, Muhammad I - Gharleghi Behrooz (2015, “Determinants of the Financial Literacy among College Students in Malaysia”,International Journal of Business Administration, Vol 6, No 3, pp.15-24.
  • Chen, Haiyang - Ronald P. Volpe. (1998), “An Analysis Of Personal Financial Literacy Among College Students” Financial Services Review, 7(2), pp. 107-128.
  • Cihangir, Mehmet - Ergin, Erhan (2015), “Finansal Okuryazarlığın Temel Düzeyde İncelenmesi: Osmaniye İlinde Ankete Dayalı Bir Araştırma” , Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 3, Sayı: 13, ss. 492-511.
  • Çam, Alper Veli- Barut, Abdulkadir (2015), “ Finansal Okuryazarlık Düzeyi ve Davranışları: Gümüşhane Üniversitesi Önlisans Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Küresel İktisat ve İşletme Çalışmaları Dergisi, Cilt 4, Sayı 7, ss. 63-72.
  • Er, Fikret- Temizel, Fatih- Özdemir, Ali - Sönmez, Harun (2014), “ Lisans Eğitim Programlarının Finansal Okuryazarlık Düzeyine Etkisinin Araştırılması: Türkiye Örneği”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Vol: 14, Sayı:4, ss. 113-126.
  • Ergün, Bahadır- Şahin, Arzu- Ergin, Erhan (2014), “Finansal Okuryazarlık: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (34), ss. 847-864.
  • Güngör, M. - Bulut, Y.(2008), “Ki-Kare Testi Üzerine”, Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, ss:84-89.
  • Jorgensen, Bryce L. - Jyoti Savla (2010), “Financial Literacy of Young Adults: The Importance of Parental Socialization”, Interdisciplinary Journal of Applied Family Studies, 59(4), pp. 465-478.
  • Kılıç, Yunus- Ata, H.Ali- Seyrek, İbrahim H. (2015), “ Finansal Okuryazarlık: Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, Sayı: 66, ss. 129-150.
  • Lusardi, Annamaria (2008), “Financial Literacy: An Essential Tool for Informed Consumer Choice”, National Bureau Of Economic Research, pp. 1-29.
  • Mahdzan, Nurul Shahnaz- Tabiani, Saleh (2013), “The Impact of Financial Literacy on Individual Saving: An Exploratory Study in The Malaysian Context”,Transformation in Business &Economics, Vol. 12, Issue 1, pp. 41-55. Potrich, Ani Caroline Grigion-Vıeıra, Kelmara
  • Mendes - Kırch,Guilherme (2015), “ Determinants Of Financial Literacy: Analysis Of The Influence of Socioeconomic and Demographic Variables”, Revista Contabilidade & Finanças, vol.26, n.69, pp.362-377.
  • Rizwan, Mahammad- Sadhik, Mahammad - Kumar, K.S. Kishan (2015), “ A Study On Fınancıal Lıteracy Among The College Students Wıth Specıal Reference To Jnana Jyothı Fınancıal Lıteracy Trust”, 2ND International Conference on Science, Technology and Management, pp:730-735.
  • Shaari, Noor Azizah- Hasan, Nurfadhilah Abu- Mohamed, Ramesh Kumar Moona Haji - Sabri Mior Ahmad Jafri Md. (2013), “ Financial Literacy: A Study Among The University Students”, Interdisciplinary Journal of Contemporary Research in Business, Vol 5, No:2, pp. 279-299.
  • Teb (Türkiye Ekonomi Bankası), (2012), “Finansal Okuryazarlık ve Erişim Endeksi”, İstanbul.
  • Temizel, Fatih - Bayram, Fatih (2011), “Finansal Okuryazarlık: Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 1, ss. 73-86.
  • Thapa, Bharat Singh And Nepal, Surendra Raj (2015), “Financial Literacy İn Nepal: A Survey Analysis From College Students” , NRB Economic Review, 27 (1), pp:49-74.
  • Worthington, Andrew C. (2006), “Predicting Financial Literacy in Australia”, Financial Services Review, 15(1), pp. 59–79.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Filiz Yıldız Contuk

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Gönderilme Tarihi 14 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 77

Kaynak Göster

APA Contuk, F. Y. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance(77), 115-136. https://doi.org/10.25095/mufad.401316
AMA Contuk FY. Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. Ocak 2018;(77):115-136. doi:10.25095/mufad.401316
Chicago Contuk, Filiz Yıldız. “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 77 (Ocak 2018): 115-36. https://doi.org/10.25095/mufad.401316.
EndNote Contuk FY (01 Ocak 2018) Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance 77 115–136.
IEEE F. Y. Contuk, “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 77, ss. 115–136, Ocak 2018, doi: 10.25095/mufad.401316.
ISNAD Contuk, Filiz Yıldız. “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance 77 (Ocak 2018), 115-136. https://doi.org/10.25095/mufad.401316.
JAMA Contuk FY. Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2018;:115–136.
MLA Contuk, Filiz Yıldız. “Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 77, 2018, ss. 115-36, doi:10.25095/mufad.401316.
Vancouver Contuk FY. Üniversite Öğrencilerinin Finansal Okuryazarlık Durumunu Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. The Journal of Accounting and Finance. 2018(77):115-36.

Cited By









GENEL OLARAK FİNANSAL OKURYAZARLIK : ADANA İLİ’NDE BİR ARAŞTIRMA
Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Toprak Ferdi KARAKUŞ
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.876539