BibTex RIS Kaynak Göster

Muhasebe Meslek Stajyerlerinin Sorunları ve Beklentileri: Bir Araştırma

Yıl 2005, Sayı: 25, 70 - 78, 01.01.2005

Öz

Bu çalışmanın amacı, profesyonel muhasebe mesleğinde meslek öncesi stajyerlerin sorunları ve beklentilerini saptamaktır. Muhasebe mesleğinde staj, adayın meslek mensubu olduğunda yarar-lanacağı mesleki bilgi ve beceriler ile mesleki değerlerin kazanıldığı bir dönemdir. Stajın iyi plan-lanması, yanında staj yapılan meslek mensubunun rehberliği, meslek mensubu - meslek odası arasındaki iletişim, staj süresince sürekli eğitim gibi konular stajın başarılı olmasını etkileyen faktörlerdir. Ülkemizde stajyerlerin başlıca sorunları; staj yeri bulamama, stajyerlere Ödenen ücretlerin yetersizliği, staj öncesi eğitim programlan arasındaki farklılıklar ve yanında staj yapılan meslek mensubunun stajyere yeterince zaman ayıramamasıdır. Stajyerlere yönelik yapılan araştırmanın sonuçlarına göre stajyerlerin başlıca beklentileri ise; meslek mensuplarının ilgi ve takdiri ile meslek örgütlerinden mali tatil, yeni iş sahalarının açılması ve mevzuatın basitleştirilmesidir. Çalışmanın sonunda ülkemiz staj ortamının iyileştirilmesine yönelik bazı öneriler de sunulmuştur.

A Study on the Problems and Expectations of the Trainees)

Yıl 2005, Sayı: 25, 70 - 78, 01.01.2005

Öz

(A Study on the Problems and Expectations of the Trainees) This study aims to determine the problems and expectations of trainees. Training is a period of time in which trainees gain professional know!edge, professional skills, professional values, and ethics. Among the critical factors that affect the success of a specific training program are: a good planning of the training, mentoring quality of the professional accountant, the quaüty of the communicatîon betvveen the professional accountant and the professional institution concerned, and the quality of the courses taken during the training period. Main problems of trainees in Turkey are finding a professional accountant for training, low wage level, the difference in educational programs that trainees attended, the insufficiency of time professional accountants ınay have for trainees. The survey conducted in relation with this research finds thaî trainees expect motivation from professional accountants; as we!l as paid-holiday, new job opportunities, and simplification of laws and regulations from professional organizations. İn conclusion, this study makes some suggestions for improving training conditions İn Turkey.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA43SV36CV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Şaban Uzay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Uzay, Ş. (2005). A Study on the Problems and Expectations of the Trainees). The Journal of Accounting and Finance(25), 70-78.
AMA Uzay Ş. A Study on the Problems and Expectations of the Trainees). The Journal of Accounting and Finance. Ocak 2005;(25):70-78.
Chicago Uzay, Şaban. “A Study on the Problems and Expectations of the Trainees)”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 25 (Ocak 2005): 70-78.
EndNote Uzay Ş (01 Ocak 2005) A Study on the Problems and Expectations of the Trainees). The Journal of Accounting and Finance 25 70–78.
IEEE Ş. Uzay, “A Study on the Problems and Expectations of the Trainees)”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 25, ss. 70–78, Ocak 2005.
ISNAD Uzay, Şaban. “A Study on the Problems and Expectations of the Trainees)”. The Journal of Accounting and Finance 25 (Ocak 2005), 70-78.
JAMA Uzay Ş. A Study on the Problems and Expectations of the Trainees). The Journal of Accounting and Finance. 2005;:70–78.
MLA Uzay, Şaban. “A Study on the Problems and Expectations of the Trainees)”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 25, 2005, ss. 70-78.
Vancouver Uzay Ş. A Study on the Problems and Expectations of the Trainees). The Journal of Accounting and Finance. 2005(25):70-8.