BibTex RIS Kaynak Göster

Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması

Yıl 2008, Sayı: 38, 210 - 219, 01.04.2008

Öz

Marka değeri ile ilgili yapılan farklı tanımlamalar, marka değerinin hesaplanmasında kullanılan yöntem sayısının artmasına neden olmakta, dolayısıyla da, hesaplanan marka değerleri arasında büyük farklar ortaya çıkmaktadır. Bu farklar, marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve bilânçoya yansıtılmasında sorunlar yaratmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada, marka değerinin anlamı, hesaplama yöntemleri üzerinde genel olarak durulmuş, marka değerinin işletme bilânçosuna yansıtılmasına ilişkin uluslararası muhasebe standartlarındaki düzenlemeler ile Türkiye muhasebe uygulamasına ilişkin düzenlemeler karşılaştırılmalı olarak incelenmiş, son bölümde bir öneri sunulmuştur.

Brand Valuatıon Methods And Reflection of Brand Value to Balance-Sheet

Yıl 2008, Sayı: 38, 210 - 219, 01.04.2008

Öz

(Brand Valuation Methods And Reflection of Brand Value to Balance-Sheet)Different definitons of brand value is excited different brand valuation methods and arised big differences among brand values that are calculated by different methods. However, true calculation of brand value is an important point for especially accounting. Only if, it can be used in accounting and reflected in balance-sheet. Because of this reasons, this study, is emphasized on meaning of brand value, brand valuation methods, checked out comperatively, settings in international accounting standarts with settings in Turkish accounting application, and at last, a suggestion is offered.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA58PM84VP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Duygu Fırat Bu kişi benim

A Cemkut Badem Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2008
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Fırat, D., & Badem, A. C. (2008). Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe Ve Finansman Dergisi(38), 210-219.
AMA Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. Nisan 2008;(38):210-219.
Chicago Fırat, Duygu, ve A Cemkut Badem. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 38 (Nisan 2008): 210-19.
EndNote Fırat D, Badem AC (01 Nisan 2008) Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi 38 210–219.
IEEE D. Fırat ve A. C. Badem, “Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sy. 38, ss. 210–219, Nisan 2008.
ISNAD Fırat, Duygu - Badem, A Cemkut. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 38 (Nisan 2008), 210-219.
JAMA Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2008;:210–219.
MLA Fırat, Duygu ve A Cemkut Badem. “Marka Değerleme Yöntemleri Ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 38, 2008, ss. 210-9.
Vancouver Fırat D, Badem AC. Marka Değerleme Yöntemleri ve Marka Değerinin Mali Tablolara Yansıtılması. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2008(38):210-9.