BibTex RIS Kaynak Göster

Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi

Yıl 2011, Sayı: 50, 77 - 94, 01.04.2011

Öz

Bu çalısmanın amacı, bankaya özgü faktörlerin ve makroekonomik degiskenlerin bankaların türev ürün kullanım yogunlukları üzerindeki etkisini incelemektir. 1999-2010 yılları arasında, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda (İMKB) islem gören ticari bankaların bilanço ve gelir tablolarından derlenen veriler kullanılmıstır. Tobit regresyon analizinin sonuçlarına göre, özsermaye karlılıgının ve net faiz marjının türev ürün kullanım yogunluyla pozitif iliskili oldugu bulunmustur. Türev ürün kullanım yogunlugu ile aktif büyüklügü, karsılıklar ve faiz oranları arasında ters yönlü bir iliski bulunmustur. Bu sonuçlar, net faiz marjı ve özsermaye karlılıgı daha yüksek ve aktif büyüklügü daha küçük olan bankaların türev ürünleri daha fazla kullanma egiliminde olduklarını göstermektedir.

Examining the Factors that Affect Extent of Banks’ Derivatives Usage

Yıl 2011, Sayı: 50, 77 - 94, 01.04.2011

Öz

Examining the Factors that Affect Extent of Banks’ Derivatives Usage Aim of this study is to examine effects of bank specific factors and macroeconomic variables on extent of derivative used by banks. Data was obtained from balance sheet and income statement of banks which listed on the Istanbul Stock Exchange (ISE) for the 1999-2010 periods. According to the results of Tobit regression analysis, it was found that return on equity and net interest margin was positively related to the extent of derivatives usage. It was found that there was a negative relationship between the extent of derivatives usage and bank size, allowances, and interest rates. These results indicate that the banks with higher return on equity and higher net interest margin, and the banks with smaller asset size tend to use derivatives more intensively.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79GP62MU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Adem Anbar Bu kişi benim

Değer Alper Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2011
Gönderilme Tarihi 1 Nisan 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 50

Kaynak Göster

APA Anbar, A., & Alper, D. (2011). Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Muhasebe Ve Finansman Dergisi(50), 77-94.
AMA Anbar A, Alper D. Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi. Nisan 2011;(50):77-94.
Chicago Anbar, Adem, ve Değer Alper. “Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 50 (Nisan 2011): 77-94.
EndNote Anbar A, Alper D (01 Nisan 2011) Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi 50 77–94.
IEEE A. Anbar ve D. Alper, “Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sy. 50, ss. 77–94, Nisan 2011.
ISNAD Anbar, Adem - Alper, Değer. “Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 50 (Nisan 2011), 77-94.
JAMA Anbar A, Alper D. Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2011;:77–94.
MLA Anbar, Adem ve Değer Alper. “Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 50, 2011, ss. 77-94.
Vancouver Anbar A, Alper D. Bankaların Türev Ürün Kullanım Yoğunluğunu Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2011(50):77-94.