BibTex RIS Kaynak Göster

Bankacılık Sektöründe Personel Memnuniyeti ve Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkilerin Araştırılması

Yıl 2011, Sayı: 51, 157 - 174, 01.07.2011

Öz

Bu çalısmada bankacılık sektöründe çalısanların örgütsel bağlılık ve memnuniyet düzeyleri sorgulanmıstır. Arastırma kapsamındaki kamu ve özel sektör (mevduat ve katılım bankaları) banka subelerinde çalısan personele örgütsel bağlılık ölçeği ile demografik değiskenler ve personel memnuniyeti ile alakalı soruları içeren anketten 250 tane dağıtılmıs, ancak bunlardan 200’ü değerlendirmeye tabi tutulmustur. Yapılan analizler sonucunda örgütsel bağlılık boyutları açısından sektörler arasında herhangi bir farklılık bulunmamıstır. Çalısanların memnuniyet düzeylerinde sektörler açısından bir farklılık olmamakla birlikte, çesitli demografik değiskenler açısından bazı farklılıklar olduğu görülmüstür. Ayrıca duygusal bağlılık, normatif bağlılık ve memnuniyet arasında doğrusal bir iliski tespit edilmistir.

The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector

Yıl 2011, Sayı: 51, 157 - 174, 01.07.2011

Öz

In this study, organizational commitment and satisfaction levels of employees in the banking sector was questioned. The survey of public and private sector (banks, deposit and participation) personnel working in bank branches and staff satisfaction, organizational commitment scale and demographic variables, including questions related to the questionnaire distributed at 250, but 200 of them were evaluated. The analysis found no difference between sectors in terms of organizational commitment, however there is a difference in satisfaction levels of employees among some different demographic variables. Besides, a liner relationship was found among emotional, normative commitment and job satisfaction.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA54CB24ED
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Abdurrahim Emhan Bu kişi benim

Remzi Gök

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2011
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Emhan, A., & Gök, R. (2011). The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector. The Journal of Accounting and Finance(51), 157-174.
AMA Emhan A, Gök R. The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector. The Journal of Accounting and Finance. Temmuz 2011;(51):157-174.
Chicago Emhan, Abdurrahim, ve Remzi Gök. “The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 51 (Temmuz 2011): 157-74.
EndNote Emhan A, Gök R (01 Temmuz 2011) The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector. The Journal of Accounting and Finance 51 157–174.
IEEE A. Emhan ve R. Gök, “The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector”, The Journal of Accounting and Finance, sy. 51, ss. 157–174, Temmuz 2011.
ISNAD Emhan, Abdurrahim - Gök, Remzi. “The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector”. The Journal of Accounting and Finance 51 (Temmuz 2011), 157-174.
JAMA Emhan A, Gök R. The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector. The Journal of Accounting and Finance. 2011;:157–174.
MLA Emhan, Abdurrahim ve Remzi Gök. “The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector”. The Journal of Accounting and Finance, sy. 51, 2011, ss. 157-74.
Vancouver Emhan A, Gök R. The Investigation of the Relationship Between Personal Satisfaction and Organizational Commitment in the Banking Sector. The Journal of Accounting and Finance. 2011(51):157-74.