Muhasebe bilimi, “Tekdüzen Muhasebe Sistemi” adı verilen sistematik kuramsal bir yapı üzerine kurulmakta ve bu yapı, basta vergi kanunları olmak üzere ilgili diğer kanunlarla desteklenmekte ve bilgisayar kayıt ortamında sekillenmektedir. Bu nedenle muhasebe eğitimi, diğer bilim dallarına iliskin eğitimden farklılık gösterir. Muhasebe eğitimi, akademik bilgi kazandıran muhasebe kuramı ile muhasebe uygulamalarından olusan bir bütündür. Muhasebe uygulamaları, muhasebe kuramına iliskin mantığın olusturulması ve gelistirilmesi için zorunludur. Muhasebeye iliskin dersler, lisans ve lisansüstü programlarda öğretilmesi ve öğrenilmesi, eğitimin kalitesi ve etkinliği ile büyük ölçüde ilgili derslerdir. Gelisen süreç içerisinde, muhasebe ve finans islemlerinin yasamsal önem kazanması, bu mesleği yerine getiren elemanların eğitimlerini de önemli unsur haline getirmistir. Bu gelismelere bağlı olarak muhasebe ve finans eğitiminin etkinliği, verilen eğitimin isletmelerin ihtiyaçlarını karsılayıpkarsılamadığı, öğrencilerin tatmin düzeyi, bugüne kadar yapılmıs olan çalısmalar ile belirlenmeye çalısılmıstır.
Accounting science is built on a systematic theoretical structure called as “Uniform Accounting System” and this structure is supported especially by tax laws and other related laws and is shaped on computer recording medium. Therefore, the accounting education differs from other disciplines related to education. Accounting education is a sum of accounting practices and accounting theory that helps to gain academic knowledge. Accounting practices are essential for creating and developing the logic on the theory. Accounting related courses are largely related with teaching and learning quality and effectiveness of education at undergraduate and graduate programs. In the meantime, rising importance of accounting and finance processes in enterprises has made the education of professional staff critically important. Depending on these processes; efficiency of accounting and finance education, meeting points of the education given for enterprises’ needs, satisfaction level of students are tried to be determined with the studies done so far
Diğer ID | JA78HD88KE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 49 |