BibTex RIS Kaynak Göster

KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği

Yıl 2011, Sayı: 49, 89 - 98, 01.01.2011

Öz

Türkiye’nin sosyo-ekonomik gelisiminde çok önemli bir yere sahip olan KOBĐ’lerin finansman ihtiyaçlarını karsılamanın yanında yapısal açıdan da gelismesine katkı sağlayacak olan “halka açılma” seçeneği, bugüne kadar yeterince hayata geçirilememis bir çözümdür. Sermaye Piyasası Kurulu’nun son yıllarda bu konuya özel önem vermesi ile KOBİ’lerin sermaye piyasalarından yararlanabilmesine imkan veren gerekli düzenlemeler yapılmıs ve “Gelisen İsletmeler Piyasası (GİP)” kurulmustur. Bu çalısmanın amacı belirli bir bölgedeki örnek kütleden hareketle KOBİ’lerin halka açılma konusundaki algı ve tutumlarını, ve GİP’in hayata geçirilmesinin, KOBİ’lerin bu konudaki eğilimleri üzerinde nasıl bir etki yarattığınıortaya çıkarmaktır. Yapılan anket ve istatistiksel analizler sonucunda KOBİ’lerin öncelikle halka açılma konusunda yeterli bilgi ve bilince sahip olmadıkları, bu nedenle halka açılmayı hala öncelikli bir seçenek olarak algılamadıkları, ancak yeterli bilgilendirme yapılırsa halka arza istekli olabilecekleri tespit edilmistir. Ayrıca halka arz maliyetinin düsürülmesi, İMKB’de islem görmek için gerekli sayısal kosulların esnetilmesi ve bağımsız denetim raporlarının istenilme aralığının uzatılmasının, KOBİ’lerin halka açılma eğilimlerini olumlu yönde etkilediği ispatlanmıstır. Öte yandan halka arzın, finansman dısındaki yapısal katkıları da KOBİ’ler tarafından önemsenmektedir. Bu konudaki bilinçlendirme basarıldığında GİP amacına ulasmıs olacaktır.

Yıl 2011, Sayı: 49, 89 - 98, 01.01.2011

Öz

Until recently, Going Public (GP) has never been a considerable financing option for Small and Medium Size Enterprises (SMEs), one of the building blocks of socio-economic development of Turkey. Due to the special interest and efforts of Capital Markets Board of Turkey (CMB), certain regulations have now been realized and a new market called “Emerging Companies Market (ECM)” has begun to operate within Istanbul Stock Exchange (ISE). The aim of this paper is to explore the perceptions and attitudes of SMEs towards GP and to find out whether starting ECM has any effect on their perceptions and attitudes with regard to GP. The findings show that SMEs still do not have sufficient information and consciousness in this regard and thus still do not perceive GP as primary option. However, they are expected to consider GP if they are informed effectively. Also, it is proved that lower costs, eased requirements, and less auditing reposts have postivie effect on GP. Apart from being a financial source, SMEs also consider the organizational benefits of GP. The goal of ECM would be realized if a sufficent awareness can be achieved in this regard

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66ZS34ZV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Saraç Bu kişi benim

İbrahim Bozkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 49

Kaynak Göster

APA Saraç, M., & Bozkurt, İ. (2011). KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği. Muhasebe Ve Finansman Dergisi(49), 89-98.
AMA Saraç M, Bozkurt İ. KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi. Ocak 2011;(49):89-98.
Chicago Saraç, Mehmet, ve İbrahim Bozkurt. “KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri Ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 49 (Ocak 2011): 89-98.
EndNote Saraç M, Bozkurt İ (01 Ocak 2011) KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi 49 89–98.
IEEE M. Saraç ve İ. Bozkurt, “KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, sy. 49, ss. 89–98, Ocak 2011.
ISNAD Saraç, Mehmet - Bozkurt, İbrahim. “KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri Ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği”. Muhasebe ve Finansman Dergisi 49 (Ocak 2011), 89-98.
JAMA Saraç M, Bozkurt İ. KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2011;:89–98.
MLA Saraç, Mehmet ve İbrahim Bozkurt. “KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri Ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği”. Muhasebe Ve Finansman Dergisi, sy. 49, 2011, ss. 89-98.
Vancouver Saraç M, Bozkurt İ. KOBİ’lerin Halka Açılma Eğilimleri ve Gelisen İsletmeler Piyasası’nın KOBİ’lerin Halka Açılma İstekleri Üzerine Etkisi: Çankırı-Kastamonu-Sinop Bölgesi Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi. 2011(49):89-98.