Bu çalışmanın amacı finansal verilere dayalı marka değerini belirlemek ve elde edilen değerler ile firmaların aktif kârlılık seviyeleri arasındaki nedensellik ilişkisini analiz etmektir. Çalışmanın örneklemi son dört yıl itibariyle Türkiye’nin en değerli 100 markası listesinde yer alan gıda sektörü firmalarından oluşmaktadır. 2008:Ç1-2018:Ç3 dönem aralığının ele alındığı çalışmada finansal bazlı marka değerini ölçmek amacıyla Hirose yöntemi kullanılmış olup, marka değeri ile aktif kârlılığı arasındaki ilişkinin belirlenmesinde ise panel nedensellik analizi yapılmıştır. Elde edilen bulgular marka değerinden aktif kârlılığına doğru tek yönlü bir nedensellik ilişkisinin olduğunu göstermiştir.
Marka değeri Hirose yöntemi Panel nedensellik analizi Karlılık Türkiye
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |