Araştırmanın amacı, genel muhasebe dersini alan öğrencilerin muhasebe kavramına yönelik algılarını “renk, hayvan, besin, mevsim, oyun, çiçek ve eşya” metafor kavramları aracılığıyla incelemektir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışma deseni kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya, 2018-2019 bahar döneminde Muş Alparslan Üniversitesi’nde genel muhasebe dersini alan toplam 269 öğrenci katılmıştır. Formlardan elde edilen veriler, betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Çalışmada uzman görüşü alınarak araştırmanın inanırlığı arttırılmıştır. Araştırmada yaş, cinsiyet, bölüm/program, ders durumu; renk, hayvan, besin, mevsim, oyun ve eşya metafor kavramları ve muhasebe algılarına yönelik bulgular elde edilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda olumsuz muhasebe algısının giderilmesine, ders müfredatının hazırlanmasına ve geliştirilmesine yönelik bir çözüm önerisi sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 17 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 87 |