Muhasebe eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve tekniklerinin çağın gereksinimlerine uygun olarak
güncellenmesine olan ihtiyaç giderek artmaktadır. Ancak literatür incelendiğinde muhasebe eğitiminde
kullanımı önerilen öğretim yöntemlerinin, bilgisayar kullanımı, PowerPoint kullanımı, vaka analizi ve muhasebe
paket programları ile sınırlı kaldığı görülmektedir. Bu yöntemlerden farklı olarak muhasebe derslerinin
öğretilmesinde sistem düşüncesi ve sistem dinamikleri yaklaşımı yeni bir öğretim yöntemi olarak kullanılabilir.
Sistem dinamiği yaklaşımı ile hem işletmede gerçekleşen faaliyetlerin birbirine olan etkisi hem de muhasebede
gerçekleşen olayların mali tablolara olan etkisi aynı anda izlenebilecektir. Böylelikle öğrenciler gerçekleşen
işlemlerin bilanço, gelir tablosu, nakit akış tablosu ve diğer finansal tabloların birbiri ile olan ilişkisini
kolaylıkla görebileceklerdir. Bu çalışmanın amacı başta finansal muhasebe dersi olmak üzere muhasebe alanı
derslerinde sistem düşüncesi ve sistem dinamikleri yaklaşımlarının kullanımını ortaya çıkarmaktır. Bu amaca
yönelik olarak çalışmada muhasebe derslerinde kullanılan örneklerin sistem dinamiği ile nasıl öğretileceğine
dair uygulamalar VENSİM PLE 8.2 programı kullanılarak oluşturulmuştur ve muhasebe derslerinin izlencesinde
muhtemel bir yöntem olarak tavsiye edilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 91 |