Hava taşımacılığının etkinliği düşünüldüğünde, uçuş rotalarının dinamiklerini incelenmesi, son zamanlarda, hayli ilgi çekmektedir. Küresel ölçekte çok sayıda çalışma yapılsa da, bazı merkez havalimanlarının şehirlerarası ve ülkeler arası taşımacılıkta daha fazla düşünülmesi gerekmektedir. Song ve Yeo’nun çalışmalarına göre, Türkiye’de bulunan İstanbul şehri, dünyada 1.060 havalimanı arasında en yüksek merkezilik ve ilk 30 havalimanı arasında en yüksek arasındalık merkeziliğine sahiptir. Bu çalışmada, topografik özelliklerine bağlı olarak bu ülkenin hava yolu ağ yapısının incelenmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla, sosyal ağ analizi, verinin korelasyon yapısını tanımlamada görselleştirme araçları ve bir analiz yöntemi olarak kullanılmıştır. Böylece, havaalanları arasında rota bağlantılarını araştırarak, yukarıda bahsedilen analizde ağ seviyesindeki ve düğüm seviyesindeki bazı ölçütler açıklanmıştır. Ek olarak, ağ haritaları, hava yolları yapısını daha iyi anlamak için tasvir edilmiştir. Sonuçlar, İstanbul'un 2014 yılı için Türkiye'nin ampirik verilerine göre hem yerel hem de uluslararası taşımacılık açısından havaalanları arasında büyük bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ülkelere göre sınıflandırıldığında ise, Almanya ve Kıbrıs, Türkiye ile en büyük bağlantı ölçüm sonuçlarına sahiptir.
Considering the effectiveness of air
transportation, the investigation of the dynamics of flight routes are having a
great attention, lately. Even several studies are conducted in a global scale,
some hubs are required more consideration in inter-city and inter-country
transportation. According to the study of [Song and Yeo], İstanbul located in
Turkey has the maximum degree centrality among 1.060 airports and maximum
betweenness centrality among the top 30 airports. In this study, we aim to see
the air transportation network structure deeply for this country depending on
its topographic characteristics. For this purpose, social network analysis is
used as an analysis method and visualization tools to describe the correlation
structure of the data. Thus, we illustrate some of the network-level and
node-level metrics in aforementioned analysis by exploring route connections
among airports. Additionally, the network maps are depicted to better
understand the air routes structure. The results indicate that İstanbul has a
huge impact among airports in terms of both domestic and international
transportation depending on the empirical data of Turkey for the year of 2014.
Classifying by countries, Germany and Cyprus has the largest connection
measurement results with Turkey.
Social network analysis Air transportation Turkey Centrality
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |