Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDRİ GENCER İLE KAYIP HİKMETİN PEŞİNDE

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 48, 185 - 219, 15.08.2016

Öz

Modern dünyada kayb ettiğimiz her şeyin kaynağı olduğunu keşf edince hikmetin peşine düştüm. Hikmet, dünyanın anahtarıdır; dolayısıyla Max Weber’in metaforuyla modernliğin insanı haps ettiği “demir kafes”i açacak anahtar da hikmettir. Tek bir misal olarak modern akademik “konu/disiplin” ayırımının tahkiki, hikmet ile modern hikmetsizliği karşılaştırmaya yeter. Hikmet, “ilim/amel, kâl/hâl, obje/süje” bütünlüğünü öngördüğü için geleneksel dünyada bugünkü gibi “ahlak/ahlak-bilimi” tarzında “konu/disiplin” ayırımı yoktu. “Ekonomi, fıkıh” kavramları buna misal olarak yeter.

Kaynakça

  • ANKARAVÎ, İsmail (2008) Minhâcu’l-Fukarâ. Safi Arpaguş (yay.). İstanbul: Vefa.
  • CELÂL, Metin (1999) Yeni Türk Şiiri “80’li Yıllar”. İstanbul: Çizgi.
  • el-Cürcânî, Seyyid Şerîf (2003) Kitâbü’t-Ta’rîfât. M. Abdurrahman el-Mar’aşlı (yay.), Beyrût: Dâru’n-Nefâis.
  • FLYVBJERG, Bent (2001) Making Social Science Matter: Why Social Inquiry Fails and How It Can Succeed Again. Cambridge: Cambridge UP.
  • FUZÛLÎ (2014) Matla’u’l-İ’tikâd Fî Ma’rifeti’l-Mebdei Ve’l-Meâd. M. Esad Coşan, Kemal Işık (yay.), İstanbul: Server İletişim.
  • İBNÜ’L-‘ARABÎ, Muhyiddîn (1969) el-Bülga fi’l-Hikme. Nihat Keklik (yay.), İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi.
  • KÂŞÂNÎ, İzzeddîn (2010) Tasavvufun Ana Esasları. Hakkı Uygur (çev.), İstanbul: Kurtuba.
  • KIRKPATRICK, Frank G. (2008) Community: A Trinity of Models. Eugene: Wipf and Stock.
  • KOCATÜRK, Saadettin (1987) “Fars Dili ve Edebiyatında Nesir Türleri ve Üslup Özellikleri,” Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi 31/12: 263-291.
  • MCFALLS, Laurence H. (2007) Max Weber’s ‘Objectivity’ Reconsidered. Toronto: University of Toronto Press.
  • EL-MÜTTAKÎ, ‘Alâeddîn ‘Alî (2004) Kenzü’l-‘Ummâl fî Süneni’l-Akvâli ve’l-Ahvâl, I–XVIII. Beyrût: Dâru’l-Kütübi’l-‘Ilmiyyye.
  • PERKINS, Mary Anne (1994) Coleridge’s Philosophy: The Logos as Unifying Principle. Oxford: Oxford UP.
  • PRIORESCHI, Plinio (2003) A History of Medicine Medieval Medicine. Omaha, Nebraska: Horatius.
  • RE MANNING, Russell (2005) Paul Tillich’s Theology of Culture and Art. Leuven: Peeters
  • SARAÇ, M. A. Yekta (1995) Şeyhülislam Kemalpaşazade: Hayatı, Şahsiyeti, Eserleri ve Bazı Şiirleri. İstanbul: Risale.
  • ES-SERAHSÎ, Ebû Bekr Muhammed b. Ahmed (2005) Usûlü’s-Serahsî. Beyrût: Dâru’l-Fikr.
  • SEYYİD Mustafa Rasim Efendi (2008) Tasavvuf Sözlüğü. İhsan Kara (yay.), İstanbul: İnsan.
  • SÖKMEN, Cem (2008) “Dil ve Medeniyet,” Ufuk Ötesi (Kasım) http://www.ufukotesi.com/yazigoster.asp?yazi_no=20040563.
  • EŞ-ŞÂTIBÎ, Ebû İshâk İbrâhîm (1997) el-İ’tisâm. Mahmûd Ta’me Halebî (yay.), Beyrût: Dâru’l- Ma’rife.
  • EŞ-ŞEHRİSTÂNÎ, Ebu’l-Feth Muhammed b. Abdilkerîm (1998) el-Milel ve’n-Nihal, I-II. Beyrût: Dâru’l-Marife.
  • TEKİN, Mustafa (yay.) (2013) Sünnet Sosyolojisi. Ankara: Fecr.
  • URALER, Aynur (2012) Sahâbe Uygulaması Olarak Sünnete Bağlılık. M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı.
  • VASSÂF, Hüseyin (2006) Mevlid Şerhi Gülzâr-ı Aşk. Mustafa Tatçı, Musa Yıldız, Kaplan Üstüner (yay.), İstanbul: Dergâh.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Siyaset Bilimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Can Özdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Özdemir, M. C. (2016). BEDRİ GENCER İLE KAYIP HİKMETİN PEŞİNDE. Muhafazakar Düşünce Dergisi, 13(48), 185-219.

Muhafazakar Düşünce Dergisi