Postmodernizm tartışmaları, sanattan edebiyata, mimariden gündelik yaşamımızı etkileyen sosyal sorunlara kadar birçok alana etki etmektedir. Modern dönemden farklı bir zaman dilimi içerisinde yaşadığımızı iddia eden postmodernizm, müzi-koloji alanında da önemli soruşturmaların ve tartışmaların gerçekleştiği bir alan açmayı başarmıştır. Postmodern felsefenin öncü isimlerinden sayılan Derrida, Lyotard ve Baudrillard gibi felsefecilerin düşünceleri, müzikolojinin bu düşüncelerden etkilenmesini sağlamış ve sonuçta müzik alanında ciddi paradigma deği-şimlerine neden olmuştur. Derrida’nın yapıbozum, Baudrillard’ın simülasyon ve si-mülakr ve Lyotard’ın meta-anlatı, postmodern durum gibi kavramları, müzikte yeni bir anlayışın gelişmesine imkan tanıyarak postmodern müzik olarak nitelendirilebi-lecek yeni müzik kurgusuna yardımcı olmuştur. Bu çalışmada postmodernizm tartışmalarından hareketle, postmodernizm ve sanat arasındaki ilişkinin temel önermeleri ekseninde postmodernizm ve müzik arasındaki etkileşim incelenerek postmodern müziğin nitelikleri belirlenmeye çalışılacak ve ayrıca bu bağlamda bu yeni müzik türünün felsefi ve sosyolojik anlamda temellendirilmesi yapılacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 9 Sayı: 33-34 |
Muhafazakar Düşünce Dergisi