Demokrasilerde dördüncü güç olarak nitelenen medyanın toplumun bilgilenmesinde ve davranış
değişiminde önemli bir etkisi olduğu öteden beri yapılan çalışmalar ile ortaya konulmaktadır. Özellikle
1970’lerden itibaren yapılan çalışmalar ve teorik yaklaşımlar medyanın birey ve toplum üzerinde
derin etkisi olduğunu belirtmektedirler. Günümüz dünyasında teknolojik gelişmelerin getirmiş
olduğu imkânlarla birlikte bireyler, bilgi ve habere hızlı bir şekilde erişmektedirler. Dijital çağda
özellikle sosyal medya ağları sayesinde bireyler karışlıklı etkileşimde bulunma ve içerik üreterek
paylaşabilme imkânı bulmaktadırlar. Bunun yanı sıra bireyler; ülke gündemi, siyaset ve seçimler
ile ilgili bilgi ve haberlere hızlı bir şekilde erişebilmektedirler. Diğer taraftan siyasetçiler de seçmene
seslerini ve icraatlarını duyurmak diğer bir deyişle seçmenle iletişim kurmak için sosyal medya
araçlarına ihtiyaç duymaktadırlar. Çünkü onlar da medyanın ve günümüzde sosyal medyanın seçmenlere
ulaşma, bilgilendirme ve etkilemede önemli olduğunu bilmektedirler. Çalışmada öncelikle
seçmen davranışına etki eden faktörler ve sosyal medya faktörünün seçmen tercihindeki etkisi
tartışılmaktadır. Daha sonra medyanın özellikle sosyal medyanın toplumun oy verme davranışındaki
rolü tartışılmakta ve bu konuda Türkiye’de yazılan doktora tezleri içerik analizi ile incelenerek
tezlerin sosyal medyanın seçmenin bilgilenmesinde ve seçim tercihinde ne gibi sonuçlar elde ettiği
ortaya konulmaktadır. Çalışmada incelenen doktora tezlerinin sonuçları, internet ve sosyal medyanın
seçmenlerin bilgi sahibi olması ve oy verme davranışlarında oldukça büyük bir etkisi olduğunu
işaret etmektedir.
Siyasal İletişim Seçmen Oy Verme Davranışı Sosyal Medya Yeni Medya Bilgi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Siyaset Bilimi (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 20 Sayı: 67 - Dijital Çağda Siyaset |
Muhafazakar Düşünce Dergisi