Environmentally-friendly and high energy efficiency with the use of electric vehicles are becoming increasingly nowadays. Limited battery capacity, long charge times and low battery life the biggest obstacle in the spread of electric vehicles sortable. Negative impact on battery life of temperature was found from research and that’s why has necessitated the need for a thermal management system for electric vehicles. In this article, short information will giving about electric vehicle and battery issue in electric vehicles. After that, investigated and evaluated of the cooling systems commonly used in electric vehicles. Results show that, absolutely thermal management system in electric vehicles should be designed. It can use an air cooling system has high efficiency in electric vehicles thermal management system, even can be increased system efficiency using with heatsink, heat pipe or fan but this cooling systems not enough to cool an electric vehicle has high voltage battery pack. Therefore, absolutely should be designed liquid cooling system or vapor compression refrigeration system for high voltage electric vehicles.
Çevreci ve yüksek enerji verimliliğine sahip elektrikli araçların kullanımı günümüzde giderek cazip hale gelmektedir. Sınırlı batarya kapasitesi, uzun şarj süreleri ve düşük batarya ömürleri elektrikli araçlarının yaygınlaşmasındaki en büyük engeller arasında sıralanabilir. Sıcaklığın batarya ömrü üzerindeki olumsuz etkisi araştırmalar sonucunda bulunmuş ve bu da elektrikli araçlarda termal yönetim sisteminin gerekliliğini zorunlu kılmıştır. Bu makalede, elektrikli ve hibrit elektrikli araçlar (HEA)’larda batarya sorunlarına değinilerek batarya yönetim sistemleri açıklanacaktır. Ardından elektrikli ve HEA’larda yaygın olarak kullanılan soğutma sistemleri incelenip değerlendirilecektir. Bu çalışma sonucunda elektrikli araçlarda mutlak suretle termal yönetim sistemi tasarlanması gerektiği belirlenmiştir. Elektrikli araç termal yönetim sisteminde yüksek verimliliğe sahip hava soğutmalı sistem kullanılabilir hatta ısı emicisi, ısı borusu veya zorlamalı hava akışı ile sistem verimliliği daha da artırılabilir fakat yüksek voltajlı bataryaya sahip elektrikli araçlarda hava soğutmalı sistemin yetersiz kalacağı belirlenmiştir. Bu sebeple yüksek voltajlı bataryaya sahip elektrikli araçlarda mutlak suretle sıvı soğutmalı veya gaz sıkıştırmalı soğutma sistemi tasarlanması gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 59 Sayı: 692 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520