Refrigerated semi-trailers have the significant role on the transportation of fresh vegetables, foods, frozen products and animal origin foods. A typical refrigerated semi-trailer consists of a cooler unit, isolated upper structure and typical underframe. The subject of the present work is a heavy isolated semi-trailer which is generally used for the transportation of the frozen foods. Main aim of this work is improving the quality of transported foods and reduce the fuel consumption of trailer by means of better cooling performance. Therefore, air circulation of the inside of the common semi-trailer have been numerically modelled and inside of the semi-trailer have been re-designed to overcome to deficiencies which are seen in the first analysis. Numerical analyses have been compared with the test results. Finally, the new design also has been improved with the different air channel methodology. All results have been compared with each other and improvements have been showed. Final results have showed that the air channels let the homogeneous air distribution inside the refrigerated semi-trailer.
Klimatik kontrollü treyler yaş meyve sebze, dondurulmuş ürün ve hayvansal gıdaların taşımacılığında önemli rol oynayan araçlardan biridir. Bu treyler bir soğutucu ünite, izolasyonlu üst yapı ve şasiden oluşmaktadır. Bu çalışma kapsamında genellikle dondurulmuş ürünlerin taşınmasında kullanılan ağır izolasyonlu sınıftaki bir treyler üzerinde çalışılmıştır. Çalışmanın temel amacı kabin içi soğutma performansının iyileştirerek taşınan ürünlerin kalitesini arttırmak ve soğutma yüklerini azaltarak yakıt tasarrufu sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda standart olarak sunulan araç içerisindeki hava akışı modellenmiş ve görülen eksiklikleri giderecek bir tasarım yapılmıştır. Daha sonra yapılan analizler gerçek araç modelleri üzerinde yapılan testlerde doğrulanmıştır. Son olarak ilk yapılan tasarımda iyileştirme yapılmış ve farklı bir hava dağıtım metodolojisi düşünülmüştür ve modellenmiştir. Sonuçlar birbiri ile kıyaslanmış ve araç içi hava akışında elde edilen iyileştirmeler gösterilmiştir. Çalışma sonunda, havanın yeni tasarlanan kanallar vasıtasıyla aktarılması sayesinde soğuma performansının arttığı ve araç içi sıcaklık dağılımının homojen hale geldiği görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 60 Sayı: 697 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520