In this study, hydraulic presses which are used to form sheet and defined as a press of the head of the production line are investigated. Conventional hydraulic press used in the production line works with the speed of 4-6 strokes/min, whereas mechanical presses placed behind the hydraulic presses works the speed of 16-20 strokes/min. The stroke number of a hydraulic press is also determined as 15 strokes/min and design calculations are made according to this speed. According to the calculations, speed of the piston of the press is determined as 0,75 m/s and this speed is 50% more than present known high speed presses. The results obtained from the designed system are investigated and evaluated from the standpoint of the performance and cost analysis. It is considered that this study will be guidance for investment of press systems in the automotive industry.
Bu çalışmada, sac şekillendirmede kullanılan, hat başı presi olarak tanımlanan hidrolik presler ile yüksek hızlı hidrolik bir presin tasarımı, analizi incelenmiştir. Pres hatlarında kullanılan konvansiyonel hidrolik presler 4-6 vuruş/dk hızda çalışırken, arkasında çalışan mekanik presler ise 16-20 vuruş/dk hızla çalışmaktadır. Üretim hızını yükseltmek için mekanik pres hızlarına yakın hat başı preslere ihtiyaç vardır. Ele alınan yüksek hızlı hidrolik presin vuruş sayısı 15 vuruş/dk olarak belirlenmiş, tasarım hesaplamaları da bu parametreye göre yapılmıştır. Hesaplamalar sonucunda, piston hızı 750 mm/s olarak belirlenen değer, bilinen yüksek hızlı preslerden %50 daha yüksektir. Tasarım sonrasında elde edilen sonuçlar, performans ve maliyet analizi yönünden irdelenmiş, değerlendirilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2014 |
Kabul Tarihi | 27 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 56 Sayı: 662 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520