The importance of efficient cutting transport during drilling operation is an undeniable fact. This study is an attempt to investigate the effects of mud weight, mud apparent viscosity, average annular velocity, and cutting size on cutting transport using Computational Fluid Dynamics (CFD) method. Results of CFD method was verified with an experimentally reported study. Both analytical method (Moore Correlation) and CFD analysis method were applied to a well-defined study case. Obtained results were compared to have better evaluation of CFD application along with error analysis. Simulating effects of average annular velocity, apparent viscosity, mud density, and cutting size on transport ratio using CFD were in a good agreement with analytical calculations with a relative error less than 10%.
Sondaj sırasında kesintilerin yüzeye etkin bir şekilde taşınmalarının önemi reddedilmeyecek bir gerçektir. Bu çalışma, Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği (HAD) yöntemini kullanarak çamur yoğunluğu, görünür çamur viskozitesi, çamur hızı ve kesinti boyutu gibi parametrelerin kesinti taşınımı üzerine etkilerini incelemektedir. HAD yöntemi sonuçları, rapor edilmiş bir deneysel çalışma sonuçlarıyla test edilmiştir. Tanımlı bir örnek durum problem için analitik model (Moore Korelasyonu) ve HAD analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlar karşılaştırılarak daha iyi bir HAD analizi değerlendirmesi, hata analizi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Simülasyon ve analitik hesaplamalardan elde edilenler, sonuçların çok iyi bir uyum gösterdiği ve %10’dan daha düşük bir göreli hata verdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2015 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 56 Sayı: 664 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520