Kaynaklı birleştirmeler sanayi uygulamalarında oldukça fazla uygulama alanlarına sahiptir. Kaynak kullanılarak imal edilen parçalarda birçok farklı kaynak yöntemi kullanılmaktadır ve bu yöntemlerin hepsinde ortak olarak ani bir ısı girdisi olmaktadır. Ani ısı girdisiyle beraber malzeme farklı gerilmelere maruz kalır ve bu gerilmelerin giderilememesi sebebiyle malzemede bir çarpılma(distorsiyon) görülür.
Bu çalışmada TIG-Argon kaynak yöntemiyle alın kaynağı yapılan bir alüminyum sac parçada değişen akım girdisi ile çarpılma arasındaki ilişki incelenmiştir. Yapılan uygulamalar sonucunda parçalar üzerindeki çarpılma miktarları tespit edilerek aynı boyutlardaki parçalar için akım miktarına bağlı olarak çarpılma miktarının değişimi incelenmiştir.
Oyak Renault
Tez çalışmamın ilk bölümünde görüş ve önerileriyle bana destek olan değerli hocam Prof. Dr. Ali BAYRAM’a teşekkür ederim. Bu çalışmam süresince desteklerini esirgemeyen ve tez konusunun seçiminde görüş ve önerilerinden faydalandığım değerli hocam Doç.Dr. Hakan AYDIN’a teşekkür ederim. Deneysel çalışmalar sırasında katkılarından ötürü TMMOB Makina Mühendisler Odası Bursa Şubesi Uygulamalı Eğitim Merkezi ‘ne ve Mehmet Şimşek’e ve çalışmalar sonrasında parçaların ölçümü konusunda destek olan Coşkunöz A.Ş. Kalıp Makine Fabrikası çalışanlarına teşekkür ederim. Makale çalışmamın oluşmasında, çalışanı olduğum Oyak-Renault’a teşekkürlerimi sunarım. Son olarak beni büyüten, bugünlere getiren aileme sonsuz teşekkür ederim...
Welded joints have a wide range of applications in industrial applications. Many different welding methods are used in parts manufactured using welding and all of these methods have a sudden heat input in common. With the sudden heat input, the material is subjected to different stresses and a distortion is seen in the material as these stresses cannot be removed.
In this study, the relationship between distorted current input and distortion is investigated in an aluminum sheet part welded by TIG-Argon welding method. As a result of the applications, the amount of distortion on the parts was determined and the variation of the distortion amount was examined for the parts with the same dimensions depending on the current amount.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | icindekiler-sunuş |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 24 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 62 Sayı: 702 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520