Two different metallic coating processes (NiCrAlY and NiCoCrAlY) were applied on Inconel 718 substrates using Atmospheric Plasma Spray and High-Speed Oxy Fuel Spray methods. Energy conversion plants, gas turbines, jet engine blades, etc. It was aimed to simulate exposure to particle impact under high temperature in applications. At the end of the coating process, four sample groups with different properties were deposited. Solid particle erosion wear behavior of these samples under ambient conditions and temperature were investigated.
A specially designed test rig that can perform solid particle erosion wear tests under high temperature conditions was used in the experiments. In the experiments, 300°C was preferred as the air temperature. Assuming that the particles impacting the surface may have variable direction, three different erosive particle impingement angles were selected as 30°, 60° and 90°. In addition to these experimental parameters, particle impact velocity of ~97 m/s using the double disk method and Al2O3 erosive with a size of ~400 µm were determined.
As a result of the experiments, the comparative erosion rate graphs of the test samples coated with two different methods were obtained and the results were interpreted by using the SEM, XRD and EDX elemental analyses. In addition, the details of the porosity values of the coatings, hardness and surface roughness measurements of the test specimens were also included in the results of erosion resistance
Inconel 718 altlık malzeme üzerine iki farklı bağ kaplama (NiCrAlY ve NiCoCrAlY), Atmosferik Plazma Sprey (APS) ve Yüksek Hızlı Oksi-Yakıt Püskürtme (HVOF) yöntemleri kullanılarak uygulanmıştır. Enerji dönüşüm santralleri, gaz türbinleri, jet motor kanatları vb. uygulamalarda kullanılan bağ kaplamaların yüksek sıcaklık altında partikül etkisine maruz kalmasının simüle edilmesi amaçlanmıştır. Kaplama işlemi sonunda farklı özelliklere sahip dört numune grubu oluşturulmuştur. Bu numunelerin ortam koşulları ve sıcaklık altında katı partikül erozyon aşınma davranışları incelenmiştir.
Deneylerde, yüksek sıcaklık koşullarında katı partikül erozyon aşınma testlerini yapabilen özel olarak tasarlanmış bir test düzeneği kullanılmıştır. Deney test sıcaklığı, 21 °C ve 300 °C tercih edilmiştir. Yüzeye çarpan partiküllerin değişken açılara sahip olabileceği varsayılarak 30°, 60° ve 90° olmak üzere üç farklı aşındırıcı partikül çarpma açısı seçilmiştir. Bu deneysel parametrelere ek olarak ~97 m/s partikül çarpma hızı ve ~400 µm boyutunda alümina (Al2O3) aşındırıcı partiküller kullanılmıştır.
Deneyler sonucunda iki farklı yöntemle kaplanan test numunelerinin karşılaştırmalı erozyon oranı grafikleri elde edilmiş ve sonuçları yorumlanmıştır. Ayrıca test numunelerinin gözeneklilik değerleri, sertlik ve yüzey pürüzlülük ölçümlerinin detayları da erozyon direnci sonuçlarına dahil edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 9 Haziran 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 63 Sayı: 707 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520