There are construction discontinuities such as nozzle, float inlet, valve connection holes, man inlet etc. on a truck-mounted waste disposal tank called a vacuum system. These discontinuities cause stress concentrations and adversely affect the structural performance of the tank. Companies that produce on-board storage and control equipment and carry out these works for the dangerous goods transport sector have to verify whether the first solid model of the system, which has emerged with some geometric limitations, complies with certain standards. For this, companies related to the vacuum system use calculation tables in accordance with the standards and then apply to the tests of the manufactured system under real working conditions. If the tests fail, the prototype in hand is scrapped and the resulting design phase is too costly. Therefore, a new design strategy was developed in this research study. This strategy aims to reduce design costs and to have mechanical design capabilities by taking into account the additional welded parts, fittings and valves required to be coupled to the storage systems of the latest versions of the ADR standard, also called the text of the European Agreement on the International Carriage of Dangerous Goods by Road. In order to demonstrate the implementation of the strategy in question, a system with geometric discontinuities has been designed to meet the requirements of the relevant standard to operate in the -1 Bar vacuum and +4 Bar pressure range. Thus, the proportional effects of geometric discontinuities on the strength of the vacuum truck system have been demonstrated.
Sewage disposal AD 2000 (arbeıtsgemeınschaft druckbehaelter) ADR (accord dangereux routier / european agreement concerning the International carriage of dangerous goods by road) stress concentration pressure vessel
Vidanjör sistemi denen bir kamyon üstü atık bertaraf tankının üzerinde nozul, şamandıra girişi, vana bağlantı delikleri, adam girişi vb konstrüksiyon süreksizlikleri bulunur. Bu süreksizlikler gerilme yığılmalarına sebebiyet vererek tankın yapısal performansına menfi etkide bulunur. Araç üstü depolama ve kontrol ekipmanları üreten ve bu işleri tehlikeli madde taşıma sektörüne yönelik yapan firmalar, bazı geometrik sınırlandırmalarla ortaya çıkan sistemin ilk katı modelinin belirli standartlara uygun olup olmadığını doğrulamak durumundadır. Bunun için, vidanjör sistemiyle ilgili firmalar standartlara uygun hesaplama tabloları kullanmakta ve sonra imalatı yapılan sistemin gerçek çalışma koşullarındaki testlerine başvurmaktadır. Eğer testler başarısız olursa, elde bulunan prototip ıskartaya çıkmakta ve sonuçta takip edilen tasarım aşaması fazla maliyet çıkarmaktadır. Bu nedenle bu araştırma çalışmasında yeni bir tasarım stratejisi geliştirilmiştir. Bu strateji, tasarım maliyetlerini düşürme ve Tehlikeli Malların Karayolu ile Uluslararası Taşımacılığına İlişkin Avrupa Anlaşması metni de denilen ADR standardının son versiyonların da depolama sistemlerine akuple edilmesi istenen ilave kaynaklı parçalar, bağlantı parçaları ve valfleri de hesaba katarak mekanik tasarımı yapma kabiliyetlerine sahip olma hedefindedir. Söz konusu stratejinin uygulamasını göstermek üzere, geometrik süreksizlikler içeren ve ilgili standardın -1 Bar vakum ve +4 Bar basınç aralığında çalışma gerekliliğini sağlayan bir sistemin tasarımı gerçekleştirilmiştir. Böylece geometrik süreksizliklerin vidanjör sisteminin mukavemeti üzerindeki oransal etkileri ortaya konmuştur.
Vidanjör AD 2000 (basınçlı kaplar çalışma grubu) ADR (tehlikeli malların karayolu ile uluslararası taşımacılığına ilişkin avrupa anlaşması) gerilme yığılması basınçlı tank
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Makine Mühendisliği (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 3 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 64 Sayı: 712 |
Derginin DergiPark'a aktarımı devam ettiğinden arşiv sayılarına https://www.mmo.org.tr/muhendismakina adresinden erişebilirsiniz.
ISSN : 1300-3402
E-ISSN : 2667-7520