BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2008, Cilt: 24 Sayı: 1, 0 - , 11.03.2015

Öz

-

İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2008, Cilt: 24 Sayı: 1, 0 - , 11.03.2015

Öz

Son yıllardaki teknolojik gelişmeler 'teknoloji tabanlı self-servis' olarak adlandırılan hizmet dağıtım şeklinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu gelişme hizmet sektöründeki işlemlerin elektronik ortamda hizmet (e-hizmet) sunma şeklinde yeniden yapılanmalarına yol açmıştır. Bu gelişmeler sonucunda e-hizmet kalitesi, e-tatmin ve e-bağlılık kavramları geliştirilmiştir.İnternet bankacılığını kullanan tüketicilerin hizmet kalitesi algılarının, internet bankacılığı hizmeti için tercih ettikleri bankadan tatmin ve bağlılık düzeylerine etkisini belirlemeyi amaçlayan bu çalışma, Atatürk Üniversitesi'ndeki akademik personel üzerinde yapılmıştır. Araştırma sonucunda internet bankacılığında en sık kullanılan hizmetin, hesap bakiyesi hakkında bilgi almak, para transferi yapmak, ve fatura, kredi vb. ödemeleri yapmak olduğu belirlenmiştir. Müşterilerin banka seçiminde en önemli görülen faktörler ise web sitesinin güvenli olması ve bankanın güvenilirliğidir. Araştırmada elde edilen diğer bir sonuca göre internet bankacılığı hizmet kalitesi algı değişkenlerinden erişim, güve ve güvenilirlik boyutlarının internet bankacılığı hizmetinden duyulan tatmin düzeyini pozitif yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayrıca hizmet kalitesinin erişim, özen gösterme ve güvenilirlik boyutlarının bağlılık düzeyi üzerinde pozitif yönde etkili olduğu tespit edilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şükrü Yapraklı Bu kişi benim

Mustafa Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 4 Mart 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yapraklı, Ş., & Yılmaz, M. (2015). İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 24(1).
AMA Yapraklı Ş, Yılmaz M. İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Mart 2015;24(1).
Chicago Yapraklı, Şükrü, ve Mustafa Yılmaz. “İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi 24, sy. 1 (Mart 2015).
EndNote Yapraklı Ş, Yılmaz M (01 Mart 2015) İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 24 1
IEEE Ş. Yapraklı ve M. Yılmaz, “İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA”, Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 1, 2015.
ISNAD Yapraklı, Şükrü - Yılmaz, Mustafa. “İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi 24/1 (Mart 2015).
JAMA Yapraklı Ş, Yılmaz M. İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;24.
MLA Yapraklı, Şükrü ve Mustafa Yılmaz. “İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA”. Marmara Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, c. 24, sy. 1, 2015.
Vancouver Yapraklı Ş, Yılmaz M. İNTERNET BANKACILIĞI HİZMETİ KULLANICILARININ HİZMET KALİTESİ ALGILARININ TATMİN VE BAĞLILIK DÜZEYLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ; AKADEMİK PERSONEL ÜZERİNDE BİR UYGULAMA. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 2015;24(1).