This manuscript examines the underlying interconnectedness of consumerism, postmodernism, globalisation and anti-consumption with a basic conceptual approach. Philosophical foundations of key terminology are explicated with a juxtaposition of modernism and postmodernism to elucidate their similarities and differences effectively. Furthermore, the complexities of consumer buying behaviour in a post-modern environment, stemming from impression management and resulting in anti-consumption practices are analysed. The need to study anticonsumption tendencies as a vital element of consumer behaviour is also identified, as the traditional approach to consumer research appears inadequate and insufficient in the context of a post-modern world.
anti-consumption consumerism consumption globalisation impression management modernism postmodernism
%XDUDúWÕUPDWketim toplumu, tüketicilik, postmodernism, küreselleúme ve
tüketim-karúÕtlÕ÷Õ (anti-consumptLRQ IHQRPHQOHULQL NDYUDPVDO DoÕGDQ LQFHOHPHNWHGLU%XNDYUDPVDOODúWÕrmanÕn felsefi kayna÷Õ, modernizm and postmodernizm
arasÕndaki benzerlik ve farklÕOÕklarÕ ortaya koymaktadÕr. Ana hat olarak, postmodern
çerçevedeki tüketici satÕn-alÕm davranÕúlarÕndakÕ karmaúÕklÕ÷Õn etkileme yönetimi
(impression management) teorisinden kaynaklanÕp, tüketim karúÕWlÕ÷Õ (anticonsumption) hareketi ile sonuçlanmasÕnÕ DQDOL] HWPHNWHGLU Geleneksel tüketici
araútÕrmalarÕnÕQ X\XPVX] YH \HWHUVL] NDOGÕ÷Õ bir post modern dünya anlayÕúÕnda,
tüketici davranÕúODUÕ bilimleri çerçevesinde, tüketim-karúÕtlÕ÷Õ e÷ilimi inceleyen
araútÕUmalara duyulan ihtiyaç belirlenmektedir
tüketim-karşıWOığı tüketiclik tüketim toplumu postmodernizm küreselleşme etkileme yönetimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 29 Sayı: 2 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.