City managers who want to provide city people to live at a more welfare level, want to turn all the features of the city into advantages. For this reason, city managers recognizing that companies’ attempt to be brands provides advantage to the products, have started branding their works to have the same advantages. This study aimed to reveal perceptıon of unıversıty students about the cıtıes they lıve in the process of branding of cities, which is nowadays rather on the agenda. The work was carried on Bolu, Düzce, Sakarya and Kocaeli. The reason for this is that these provinces are between Istanbul and Ankara, and they are members of East Marmara Development Agency, established for the developments of the cities. Demographic characteristics of college students, the current state of the city, expectations from hte city management and their awareness and support for the city’ branding were examined. In addition,it was aimed to get informations about the things such as whether students have had earlier information about the city they go to the college, if they have, what those informations are, how they got those informations, how much they know about the developments regarding the city and how they meet them. Total 1149 questionnaires that applied to the students of Abant Izzet Baysal University (Bolu), Duzce University (Düzce), Sakarya University (Sakarya) and Kocaeli University (Kocaeli) located in these cities were evaluated. The resulting data were transferred to SPSS and percent analysis, factor analysis and Tukey test were applied.As a result, giving students informations related to the city they live , taking their opinions and thoughts into account will leave a positive impression on students and will ensure them to adopt the city more. Branding of cities a process that take place with the collaboration of both the central government, the local government and the public
Şehir halklarının daha refah bir seviyede yaşamalarını sağlamak isteyen şehir yöneticileri, şehrin tüm özelliklerini avantaja dönüştürmek istemektedirler. Bu sebeple, şirketlerin marka olma çalışmalarının, ürünlerine avantaj sağladıklarını fark eden şehir yöneticileri, aynı avantajlara sahip olmak için markalaşma çalışmalarını başlatmışlardır. Bu çalışma ile günümüzde oldukça gündemde olan şehirlerin markalaşma sürecinde, üniversite öğrencilerinin bulundukları yer ile ilgili marka şehir algısının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma Bolu, Düzce, Sakarya ve Kocaeli şehirlerinde gerçekleştirilmiştir. Bunun sebebi ise bu illerin İstanbul, Ankara illeri arasında ve şehirlerin kalkınması amacıyla kurulan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı üyeleri olmalarıdır. Üniversite öğrencilerine ait demografik özellikler ile şehrin mevcut durumu, şehir yönetiminden beklentileri, şehir ile ilgili farkındalıkları ve şehrin markalaşmasına destek olmaları konuları incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okudukları şehir ile ilgili daha öncesinde bilgilerinin olup olmadığı, var ise bu bilgilerin neler olduğu, bu bilgilere nereden ulaştıkları, şehirle ilgili gelişmelerden ne kadar haberdar oldukları ve bunları nasıl karşıladıkları gibi bilgilere de ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu şehirlerde bulunan Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu), Düzce Üniversitesi (Düzce), Sakarya Üniversitesi (Sakarya) ve Kocaeli Üniversitesi (Kocaeli) öğrencilerine uygulanan toplam 1149 adet anket değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler, SPSS ortamına aktarılmış ve yüzde analizi, faktör analizi ve Tukey testi uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilere bulundukları şehir ile ilgili özellikleri hakkında bilgi verip tanıtılması ayrıca görüş ve düşüncelerinin dikkate alınması, öğrencilerin üzerinde olumlu bir izlenim bırakacak ve şehri daha iyi benimsemelerini sağlayacaktır. Şehirlerin markalaşması hem merkezi yönetimin hem yerel yönetimin hem de halkın birlikte çalışmasıyla gerçekleşecek bir süreçtir.
Marka Markalaşma Şehir Markalaşması Marka Özvarlığı ve Unsurları Tüketici Davranışı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 36 Sayı: 1 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.