2000’li yılların başı itibariyle mal ve dağıtım odaklı klasik anlayış yerini karşılıklı iletişim odaklı, tüketicilere tek taraflı değer üreten değil, tüketicilerin değer üretiminde aktif rolde olduğu bir anlayışa doğru hızla evrilmiştir. Ortak değer yaratma kavramı, literatürde bir paradigma kayması olarak adlandırılan Hizmet-Baskın (H-B) mantık anlayışla birlikte tüketiciyi merkeze alan, tüketicilerin işletmelerle karşılıklı bilgi alışverişi, geri bildirimde bulunduğu, yeni mal ve hizmetlerin fikirlerinin ortaya çıkmasına katkı sağladığı, uygun şartlarda üretime ortak bir şekilde katıldığı bir sistemi ifade eder. Ortak değer yaratma kavramı nispeten yeni bir kavram olmasına rağmen ilgili literatür hızlı bir şekilde büyümüştür. Ancak ortak değer yaratma kavramına ilişkin olarak Türkçe literatürde yapılmış olan çalışma sayısı halen sınırlı sayıdadır. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, ortak değer yaratma kavramına ilişkin dünden bugüne ilgili literatürün göstermiş oldu gelişimi ortaya koymaktır. Bu amaçla bu çalışmada bibliyometrik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bu bağlamda 2004-2024 yılları arasında Web of Science (WoS) veri tabanında taranan 1.236 makale analiz edilmiştir. 1.236 makale ilk olarak performans analizi ile alanın önemli çalışmaları, alanın en üretken yazarlar, alanın önde gelen ülke ve kurumları gibi parametrelerle analiz edilmiştir. Ardından, bilimsel haritalandırma yöntemiyle atıf analizi, ortak atıf analizi ve ortak kelime analizi yapılmıştır.
Değer Ortak Değer Yaratma Hizmet-Baskın Mantık Bibliyometrik Analiz
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | İşletme |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2024 |
| Kabul Tarihi | 31 Ocak 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 47 Sayı: 2 |
Bu web sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
