The body is the object that artists use most. Throughout history, works in which living or inanimate, sometimes animal and sometimes human bodies have been used as models have evolved to a point where these objects have become works of art themselves, with postmodernism. Nowadays, when a living thing can be a work of art, an inanimate body can also be a working material or even the work itself. While both dead animals, that is, carrion, and human dead, that is, corpses, are frequently used as models by artists, the inclusion of these objects as works of art is a very controversial issue. In this article, which focuses especially on works in which the corpse is used as a material, the treatment of the corpse object in art history is emphasized through the works of various artists. The position of the corpse and the ethical problem it brings are delve into the works of Pieter Claesz, Antonio de Pereda, Jan Weenix, Rembrandt van Rijn, Théodore Géricault, Joel Peter Witkin, Peng Yu and Sun Yuan, Zhu Yu and Teresa Margolles, using different techniques and materials.
Beden, sanatçıların en çok kullandıkları nesnedir. Tarih boyunca canlı ya da cansız, kimi zaman hayvan kimi zaman ise insan bedeninin model olarak yer aldığı çalışmalar, postmodernizm ile birlikte bu nesnelerin sanat yapıtının kendisi haline geldiği bir noktaya evrilmiştir. Canlı bir varlığın sanat yapıtı olabildiği günümüzde cansız beden bir çalışma malzemesi hatta çalışmanın kendisi olabilmektedir. Gerek hayvan ölüsü yani leş gerekse insan ölüsü yani ceset, sanatçılar tarafından model olarak sıkça kullanılırken bu nesnelerin bir sanat yapıtı olarak yer almaları oldukça tartışmalı bir konudur. Özellikle cesedin malzeme olarak kullanıldığı çalışmalara odaklanılan bu makalede çeşitli sanatçıların yapıtları üzerinden ceset nesnesinin sanat tarihi içerisindeki ele alınışı üzerinde durulmuştur. Pieter Claesz, Antonio de Pereda, Jan Weenix, Rembrandt van Rijn, Théodore Géricault, Joel Peter Witkin, Peng Yu ve Sun Yuan, Zhu Yu ve Teresa Margolles’in çalışmalarında birbirinden farklı teknik ve materyallerin kullanıldığı çalışmalarda cesedin konumu ve beraberinde getirdiği etik sorunu irdelenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar, Disiplinlerarası Sanat, Heykel |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 13 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 1 |