Tasavvuf felsefesinde birçok çalışmaya
konu olan vahdet-i vücûd düşüncesi, İbn Arabî tarafından geliştirilmiş ve bu
düşünce daha sonra takipçileri tarafından sürdürülmüştür. Vahdet-i vücûd
düşüncesinin takipçilerinden biri olan Melayê Cizîrî’ye göre hakikat kesret
içindeki vahdettedir. Kesret âleminde kalıp vahdet âlemine erişmeyi engelleyen sembollerden
en önemlisi zülüftür. Bu çalışmada
hedeflenen Melayê Cizîrî’nin Dîwan
eserinde ortaya koyduğu vahdet-i vücûd düşüncesinde kesretin sembolü olarak zülüf kavramının içerdiği anlamı açığa çıkarmaktır.
Bu çerçevede zülüf sembolünün estetik
çözümlemesi yapılacaktır .
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).