Günümüz Bilgi Çağı’nda
en çok bilgiye sahip olup bunu en etkin kullanabilen insanlar, kurumlar,
ülkeler daha başarılı olmaktadır. Bilgi
sahibi olmanın yanında bu bilgiyi kullanıp paylaşmak da hayati öneme sahiptir. Cep
telefonu bilgiyi anında paylaşma imkanı sağlayan ve hızla insanların hayatında
önemli yer edinen aygıtlardır. Cep telefonu kullanım oranındaki bu hızlı artış,
hizmet sağlayıcı olarak GSM operatörleri
arasındaki rekabeti büyük ölçüde arttırmıştır. GSM operatörleri de bu rekabet ortamından başarıyla
sıyrılabilmek için müşterilerini tatmin etmenin yolunu aramaktadır. Bu araştırmada cep telefonu kullanıcılarının GSM operatör
tercihleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda Diyarbakır’daki cep
telefonu kullanıcılarından 464 kişinin yüzyüze anket yöntemi çerçevesinde GSM opertörleri hakkındaki algıları
ölçülmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler istatistik paket programı aracı
ile Frekans ve Ki-Kare testlerine tabi
tutulmuştur. Demografik bulgular ile
tercih edilen GSM operatörleri arasında anlamlı ilişkinin var olup
olmadığı araştırılmıştır. Anlamlı ilişki bulunan verilere ait çapraz tablolar
ayrıntılı olarak incelenmiştir. Buna göre; katılımcıların daha çok faturalı hat
kullandıkları ve aylık görüşme bedeli olarak 26 tl-42tl arası bir harcama
yaptıkları görülmüştür. Katılımcılar için “Her Yöne Tarifeler” in daha fazla
ilgi çektiği görülmüştür. Operatör tercihlerinde en etkili unsur olarak tarife
ücreti uygunluğunu gören katılımcılar, daha sonra sırasıyla GSM Kalitesi ve Kampanyalar’ı önemsemektedirler.
Genç yaştakilerin operatör tercihinde öncelik kampanyayken, orta yaştakilerde
önceliğin GSM Kalitesi olduğu görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).