Giderek artan uluslararası insan hareketliliği göçü birçok açıdan
inceleme nesnesi haline getirmiştir. Birçok boyutu olan göç ve göçmen
politikalarının en önemli alanlarından birisi entegrasyondur. Asimilasyondan farklılıkları
gözeterek uyuma birçok yorumu bulunan entegrasyonun tek bir tanımı yoktur.
Ancak entegrasyona ilişkin çeşitli göstergeler oluşturulmuştur ve eğitim
bunlardan biridir. Bu bağlamda çalışmanın amacı Avrupa’da uygulanan göçmen
entegrasyon politikalarının eğitim alanı üzerinden incelenmesidir. Çalışma üç
bölüme ayırılmıştır. Birinci bölümde entegrasyon kavramı ve alternatif
yaklaşımlar ele alınmıştır. Sonraki bölümde entegrasyon türleri ve göstergeleri
incelenmiştir. Son bölümde Avrupa ülkelerinin eğitimde geliştirdiği entegrasyon
politikaları iki alt başlıkta çözümlenmiştir. Sonuç olarak Avrupa ülkelerinin
bir kısmının çokkültürlü, diğer bir kısmının ayırımcı modeli benimsedikleri
ortaya konmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).