Bu araştırma, aile içi şiddet ile akademik
başarı durumu arasındaki ilişkiyi konu edinmektedir. Araştırma, Diyarbakır’ın
merkez içesi olan Bağlar’da bulunan ortaöğretim okullarına devam eden 9. sınıf
öğrencilerini kapsamaktadır. Çalışma toplam 1750 öğrenciyi kapsamaktadır. Araştırmanın
verileri, öğrencilere uygulanan anket formu ile şiddet ölçeğinden[1] elde edilmiştir. Araştırmada; ebeveynlerin
eğitim düzeyleri ve sahip oldukları meslekler ile ailenin gelir düzeyi gibi
faktörler aile içi şiddetin görülmesinde birer etken oldukları, şiddete maruz
kalan çocukların akademik yönünden önemli bir ölçüt olan TEOG sınavından düşük
puan aldıkları dolayısıyla İmam Hatip Lisesi veya Meslek Lisesi gibi düşük
puanla girilen okullara devam ettikleri, Fen Lisesine devam eden öğrencilerin
ailede yaşanan şiddet türlerine en az maruz kalan kategoriyi teşkil ettiği,
Anadolu Lisesine devam eden öğrencilerin İmam Hatip Lisesi ve Meslek Lisesine
devam eden öğrencilerden daha az şiddete maruz kaldıkları tespit edilmiştir. Sonuç
olarak, aile içi şiddet ile öğrencilerin akademik başarıları arasında bir
ilişki saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).