İngilizce, yabancı dil olarak öğrenilen diller arasında
birinci sırayı alır ve binlerce yetişkin Türk öğrenci de
İngilizceyi yetişkinliklerinde öğrenmenin verdigi
zorluklarla yüz yüze kalmaktadır. Böylece yetişkinlerin
dili doğal ortamında edinim şekilleri ve biçimbirim edinim
sırası, karşılaşılan sorunların çözümü ve eğitim sürecinin
daha kolay ve önceden planlanmış bir sürece
dönüşmesinde önemli rol oynamaktadır.
Bu çalışma, İngilizce öğrenme geçmişi olmayan bir
yetişkinin Amerika’da İngilizceyi edinme sürecini
araştırmayı amaçlamaktadır. Çalışma özelde katılımcının
biçimbirim edinim sırasına ve dil edinimini doğal
ortamında kazanma sürecine yoğunlaşmıştır. Veri hemen
her gün gönderilen e-posta yoluyla toplanmış ve
katılımcıya gelişimini saptamak için Michigan İngilizce
Yeterlilik Testi (MTELP) uygulanmıştır. Araştırma
sonuçları Biçimbirim edinim sırasının ‘genel edinim’
sırasıyla benzerlik gösterdiğini ortaya koymuştur.
Çalısmanın sonuçları aynı zamanda katılımcının birinci
dilinin ikinci dil üzerindeki etkisini ve çalışmanın
yürütüldüğü süre boyunca katılımcının dil öğrenmede
kaydettiği ilerlemeyi de gözler önüne sermektedir.
İkinci Dil Edinimi Biçimbirim Edinim Sırası Doğal Öğrenme Ortamı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 25 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 2 |
ISSN: 1309-6087, e-ISSN: 2459-0711
Mukaddime is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).