Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z KUŞAĞI ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYETLERİNE GÖRE ÇALIŞMA YAŞAMINDAN BEKLENTİLERİ

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 55 - 103, 31.12.2022

Öz

Teknolojik gelişim kuşakların tutum ve davranışlarını etkileyerek onların beklenti ve tercihlerini etkileyebilmekte ve farklılaştırabilmektedir. Günümüzde örgütlerin varlığını sürdürebilmesi ve rekabet ortamında başat rol oynayabilmesi ise bu beklenti ve tercihleri iyi kavrayabilmesine bağlıdır. Bu beklentilerin anlaşılması, insan kaynağının etkili ve verimli değerlendirebilmesine yardımcı olabilmekte ve aynı zamanda çalışma ortam ve koşullarını kuşağın beklentilerine uygun hale getirmeleri için bir fırsat olabilmektedir. Bu bağlamda çalışmada Z Kuşağının gelecekte iş ve çalışma yaşamından beklentilerini cinsiyet farklılıklarına bağlı olarak ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmanın bulguları, Z Kuşağının geleceğe yönelik iş ve çalışma beklentilerinde cinsiyetlere göre farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Adeola, O., Hinson, R.E. ve Evans. O. (2020). Social media in marketing communications: A synthesis of successful strategies for the digital generation. Digital Transformation in Business and Society, 4, 61-81.
  • Akgül, H. (2022). X, Y ve Z Kuşağı bireylerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Aksu, M. (2022), Z Kuşağı etkisi ve insan kaynakları, M.A. Özer (ed.), İnsan kaynakları yönetiminde yeni yönelimler (463-497), Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aksu, B. Ç. ve Doğan, A. (2020). Kuşaklar açısından motivasyon araçlarının ve kariyer çapalarının karşılaştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 2040-2060.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Andert, D. (2011). Alternating leadership as a proactive organizational intervention: Addressing the needs of the baby boomers, Generation Xers, and Millennials. Journal of Leadership, Accountability, and Ethics, 8(4), 67-83.
  • Arar, T. ve Öneren, M. (2018). Role of talent management in career development of Generation Z: A case study of a telecommunication firm. International Academic Institute for Science and Technology, 5(1), 28-44.
  • Aydoğdu, H. ve Kara Özkan, N. (2021). Z Kuşağı gençliğinin ideal yöneticiye yönelik metaforik algılarının incelenmesi: Aksaray ili örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(2), 228-262.

EXPECTATIONS FROM WORKING LIFE ACCORDING TO GENDER OF Z GENERATION FINAL YEAR UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 55 - 103, 31.12.2022

Öz

Technological development can affect and differentiate the expectations and preferences of generations by influencing their attitudes and behaviors. These days, the existence of organizations and their ability to play a leading role in the competitive environment depends on their understanding of these expectations and preferences. Understanding these expectations can help human resources to evaluate effectively and efficiently, and it can also be an opportunity for them to adapt their working environment and conditions to the expectations of the generation. In this context, it is aimed to reveal the expectations of Generation Z from work and working life in the future depending on gender differences. The findings of the study revealed that there are gender differences in the future job and study expectations of Generation Z.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Adeola, O., Hinson, R.E. ve Evans. O. (2020). Social media in marketing communications: A synthesis of successful strategies for the digital generation. Digital Transformation in Business and Society, 4, 61-81.
  • Akgül, H. (2022). X, Y ve Z Kuşağı bireylerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının incelenmesi. Uluslararası Eğitim Spektrumu Dergisi, 4(1), 31-42.
  • Aksu, M. (2022), Z Kuşağı etkisi ve insan kaynakları, M.A. Özer (ed.), İnsan kaynakları yönetiminde yeni yönelimler (463-497), Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Aksu, B. Ç. ve Doğan, A. (2020). Kuşaklar açısından motivasyon araçlarının ve kariyer çapalarının karşılaştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 12(2), 2040-2060.
  • Altuntuğ, N. (2012). Kuşaktan kuşağa tüketim olgusu ve geleceğin tüketici profili. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 4(1), 203-212.
  • Andert, D. (2011). Alternating leadership as a proactive organizational intervention: Addressing the needs of the baby boomers, Generation Xers, and Millennials. Journal of Leadership, Accountability, and Ethics, 8(4), 67-83.
  • Arar, T. ve Öneren, M. (2018). Role of talent management in career development of Generation Z: A case study of a telecommunication firm. International Academic Institute for Science and Technology, 5(1), 28-44.
  • Aydoğdu, H. ve Kara Özkan, N. (2021). Z Kuşağı gençliğinin ideal yöneticiye yönelik metaforik algılarının incelenmesi: Aksaray ili örneği. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(2), 228-262.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makale
Yazarlar

Muharrem Aksu 0000-0001-5164-2458

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 2 Ekim 2022
Kabul Tarihi 20 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aksu, M. (2022). Z KUŞAĞI ÜNİVERSİTE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYETLERİNE GÖRE ÇALIŞMA YAŞAMINDAN BEKLENTİLERİ. Marmara Üniversitesi Kadın Ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 6(2), 55-103.