BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2013, Cilt: 37 Sayı: 3, 201 - 214, 24.09.2013

Öz

kurgulandığı belirtilmiştir. ODTÜ Eğitim Fakültesi ise buna karşıt olarak dünyadaki ülkelerin büyük çoğunluğunda çocukların ilköğretime 6 yaşında, İskandinav ülkelerinde, 7 yaşında (84 ay) başladıklarını, az sayıdaki ülkede ilköğretime başlangıç yaşının 5 olduğunu, bu ülkelerden İngiltere’de ilkokula başlama yaşının 6’ya çıkarılması yönünde ciddi öneriler bulunduğunu ve bunun meclis gündeminde de tartışılmakta olduğunu belirtmiştir. Maltepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Prof. Dr. Ayla Oktay diğer ülkelerde ilkokula başlama yaşının 5 ila 7 arasında değişmekte olduğunu saptamıştır. Eğitim Reformu Girişimi (ERG, 2012), UNESCO İstatistik Enstitüsü’nün verilerine dayanarak, dünyadaki 204 ülkenin 126’sında, yani ülkelerin % 62’sinde, okula başlama yaşının 6 olduğunu belirtmiştir. İlköğretime başlama yaşı 5’e indirildiğinde, Türkiye dünyada böyle bir eğitim yapısına sahip ve çocuklarının ilköğretim ilk kademeyi 9 yaşında tamamladığı tek ülke olacağını da eklemiştir

Kaynakça

  • Aksoy H H (2012). Piyasa Memnuniyetinin Yeni Aracı: Kesintili, Dini, Mesleki ve Okul
  • Dışında Eğitim. Eğitim Bilim Toplum, 40, 9-24. Balcı A (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara.
  • Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Hakkında
  • Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Güncellenen Görüşü. http://www.fed.boun. edu.tr/default.asp?MainId=18. Son erişim tarihi, 12.11.2012.
  • Demirtaş Z (2011). Gelişim Dönemleri ve Özellikleri Açısından Zorunlu Eğitim. Eğitime Bakış, 7(21), 25-30.
  • Eğitim-Bir-Sen (2012). 4+4+4 Yeni Eğitim Sistemi: Ne getiriyor? Neler olmalı? http:// www.egitimbirsen.org.tr/yayinlarimiz/236-egitimbirsen.org.tr-236.pdf. Son erişim tarihi, 21.02.2013.
  • Eğitim-Sen (2012). 12 Yıllık Kademeli Zorunlu Eğitim Yasa Teklifine Yönelik Rapor. eğitimsen.org.tr/down/rapor.pdf. Son erişim tarihi, 27.09.2012.
  • ERG (2012). 18 Soruda “4+4+4 Yaşa Teklifi”. http://erg.sabanciuniv.edu/node/792. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • ERG (2012). TBMM Genel Kurulu’nda Görüşülmeye Başlanan “İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” Hakkında Değerlendirme. http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG. GerekceliDegerlendirme.4_4_4.YasaTeklifi.pdf. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • Gündüz M (2011). Zorunlu ve Kesintisiz Eğitimin Kısa Tarihi. Eğitime Bakış, 7(21), 3-10. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu (2012). 05.01.1961 Tarih 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’ ne İlişkin Görüşler. www.egitim.hacettepe.edu.tr/.../4+4+4EgtFakKurulKarar. pdf. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • İnal K (2012). AKP’nin Reform Mantığı ve ‘4+4+4’ün İdeo-pedagojik Eleştirel Analizi. Eğitim Bilim Toplum, 10(39), 78-92.
  • Karadeniz C B (2012). Öğretmenlerin 4+4+4 Zorunlu Eğitim Sistemine İlişkin Görüşleri. Eğitim Bilim Toplum, 10 (40), 34-53.
  • Karasar N (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurul N (2012). Geleceğin Eğitimi ve ‘Yeni’ Zorunlu Eğitim Modeline İlişkin Çıkarımlar. Eğitim Bilim Toplum, 10 (39), 42-77.
  • MEB (2012). 12 Yıllık Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar. http://www.meb.gov.tr/ duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf. Son erişim tarihi, 29.01.2013.
  • MEB, İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html. Son erişim tarihi, 07.09.2012.
  • Müftüoğlu Ö (2012). Emek Piyasalarının Yeniden Yapılanması Sürecinde 4+4+4 Formülü. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 25-33.
  • ODTÜ Eğitim Fakültesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Hakkında ODTÜ Eğitim Fakültesinin Görüşü, www.fedu.metu.edu.tr. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • Okçabol R (2012). Gericileşmenin ve Piyasalaşmanın Şifreleri 635.651.652.653, 666, 4+4+4 ve ... Eğitim Bilim Toplum, 10(39), 28-41.
  • Sarpkaya R, Erdem A R ve Yılmaz S (2012). Türk Eğitim Sistemindeki 4+4+4 Değişikliğinin Karar Süreci Açısından İrdelenmesi. http://www.eyuder.org/?p=373. Son erişim tarihi, 02013.
  • Senemoğlu N (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • TTB (2012). Umudumuzun Çiçekleri Çocuklarımızın Hep Yanında Olacağız. http://www. ttb.org.tr/index.php/Haberler/444-3289.html. Son erişim tarihi, 21.01.2013.
  • Türk Eğitim-Sen (2012) TBMM’de Sınıf Öğretmenlerinin Haklarını Koruduk. Türk EğitimSen Aylık Haber Bülteni, 9 (96), 12.
Yıl 2013, Cilt: 37 Sayı: 3, 201 - 214, 24.09.2013

Öz

Kaynakça

  • Aksoy H H (2012). Piyasa Memnuniyetinin Yeni Aracı: Kesintili, Dini, Mesleki ve Okul
  • Dışında Eğitim. Eğitim Bilim Toplum, 40, 9-24. Balcı A (1997). Sosyal Bilimlerde Araştırma: Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara.
  • Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Hakkında
  • Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin Güncellenen Görüşü. http://www.fed.boun. edu.tr/default.asp?MainId=18. Son erişim tarihi, 12.11.2012.
  • Demirtaş Z (2011). Gelişim Dönemleri ve Özellikleri Açısından Zorunlu Eğitim. Eğitime Bakış, 7(21), 25-30.
  • Eğitim-Bir-Sen (2012). 4+4+4 Yeni Eğitim Sistemi: Ne getiriyor? Neler olmalı? http:// www.egitimbirsen.org.tr/yayinlarimiz/236-egitimbirsen.org.tr-236.pdf. Son erişim tarihi, 21.02.2013.
  • Eğitim-Sen (2012). 12 Yıllık Kademeli Zorunlu Eğitim Yasa Teklifine Yönelik Rapor. eğitimsen.org.tr/down/rapor.pdf. Son erişim tarihi, 27.09.2012.
  • ERG (2012). 18 Soruda “4+4+4 Yaşa Teklifi”. http://erg.sabanciuniv.edu/node/792. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • ERG (2012). TBMM Genel Kurulu’nda Görüşülmeye Başlanan “İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” Hakkında Değerlendirme. http://erg.sabanciuniv.edu/sites/erg.sabanciuniv.edu/files/ERG. GerekceliDegerlendirme.4_4_4.YasaTeklifi.pdf. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • Gündüz M (2011). Zorunlu ve Kesintisiz Eğitimin Kısa Tarihi. Eğitime Bakış, 7(21), 3-10. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakülte Kurulu (2012). 05.01.1961 Tarih 222 Sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi’ ne İlişkin Görüşler. www.egitim.hacettepe.edu.tr/.../4+4+4EgtFakKurulKarar. pdf. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • İnal K (2012). AKP’nin Reform Mantığı ve ‘4+4+4’ün İdeo-pedagojik Eleştirel Analizi. Eğitim Bilim Toplum, 10(39), 78-92.
  • Karadeniz C B (2012). Öğretmenlerin 4+4+4 Zorunlu Eğitim Sistemine İlişkin Görüşleri. Eğitim Bilim Toplum, 10 (40), 34-53.
  • Karasar N (2004). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara : Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kurul N (2012). Geleceğin Eğitimi ve ‘Yeni’ Zorunlu Eğitim Modeline İlişkin Çıkarımlar. Eğitim Bilim Toplum, 10 (39), 42-77.
  • MEB (2012). 12 Yıllık Zorunlu Eğitim: Sorular-Cevaplar. http://www.meb.gov.tr/ duyurular/duyurular2012/12Yil_Soru_Cevaplar.pdf. Son erişim tarihi, 29.01.2013.
  • MEB, İlköğretim Kurumlar Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html. Son erişim tarihi, 07.09.2012.
  • Müftüoğlu Ö (2012). Emek Piyasalarının Yeniden Yapılanması Sürecinde 4+4+4 Formülü. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 25-33.
  • ODTÜ Eğitim Fakültesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Hakkında ODTÜ Eğitim Fakültesinin Görüşü, www.fedu.metu.edu.tr. Son erişim tarihi, 27.07.2012.
  • Okçabol R (2012). Gericileşmenin ve Piyasalaşmanın Şifreleri 635.651.652.653, 666, 4+4+4 ve ... Eğitim Bilim Toplum, 10(39), 28-41.
  • Sarpkaya R, Erdem A R ve Yılmaz S (2012). Türk Eğitim Sistemindeki 4+4+4 Değişikliğinin Karar Süreci Açısından İrdelenmesi. http://www.eyuder.org/?p=373. Son erişim tarihi, 02013.
  • Senemoğlu N (2009). Gelişim Öğrenme ve Öğretim; Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • TTB (2012). Umudumuzun Çiçekleri Çocuklarımızın Hep Yanında Olacağız. http://www. ttb.org.tr/index.php/Haberler/444-3289.html. Son erişim tarihi, 21.01.2013.
  • Türk Eğitim-Sen (2012) TBMM’de Sınıf Öğretmenlerinin Haklarını Koruduk. Türk EğitimSen Aylık Haber Bülteni, 9 (96), 12.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yorum
Yazarlar

Sadık Kartal

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 37 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Kartal, S. (2013). Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi, 37(3), 201-214.
AMA Kartal S. Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi. Eylül 2013;37(3):201-214.
Chicago Kartal, Sadık. “Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi”. Mülkiye Dergisi 37, sy. 3 (Eylül 2013): 201-14.
EndNote Kartal S (01 Eylül 2013) Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi 37 3 201–214.
IEEE S. Kartal, “Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi”, Mülkiye Dergisi, c. 37, sy. 3, ss. 201–214, 2013.
ISNAD Kartal, Sadık. “Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi”. Mülkiye Dergisi 37/3 (Eylül 2013), 201-214.
JAMA Kartal S. Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi. 2013;37:201–214.
MLA Kartal, Sadık. “Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi”. Mülkiye Dergisi, c. 37, sy. 3, 2013, ss. 201-14.
Vancouver Kartal S. Türkiye’de İlkokula Başlama YaşınınBeş Yaşa İndirilmesininEğitim Politikaları Açısından Değerlendirilmesi. Mülkiye Dergisi. 2013;37(3):201-14.
Mülkiye Dergisi: Mülkiyeliler Birliği Konur Sokak No. 1, Kızılay - ANKARA, TÜRKİYE. Tel: +90 312 4185572; Faks: +90 312 4191373; mulkiyedergisi@mulkiye.org.tr / Mülkiye Dergisi, Mülkiyeliler Birliği Genel Merkezi Yayın Organı'dır.