Duygusal zeka kavramı, kişinin hem kendi hem diğer kişilerinin duygularını anlayabilme, ayırdedebilme becerisi ve bu bilgiyi karar vermede kullanabilme becerisini içeren bir tür sosyal zeka türü olarak tanımlanmaktadır. Hastalarla olan iletişimde duyguları anlama ve yönetme becerisinin önemli olduğu düşünüldüğünde hekimlerden duygusal zekalarının yüksek olması beklenmektedir. Hekimlerin duygusal zekaları, tedavi önerilerine karşı hastaların tercihleri ve düşüncelerini anlama ve dolayısıyla tedaviye uyumu artırabilmektedir. Bu çalışmada Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Tıp Fakültesi dönem I, dönem II ve dönem III öğrencilerinin duygusal zeka düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada iki bölümden oluşan anket formu kullanılmıştır. 1. Kişisel Bilgi Formu (Literatür ışığında araştırmacılar tarafından oluşturulmuştur). 2. Bar-On Duygusal Zeka Ölçeği Verilerin değerlendirilmesi SPSS 20.0 paket programında tanımlayıcı istatistikler, student t test, ANOVA ve korelasyon testleri kullanılarak yapılmıştır. Duygusal zeka ölçeği alt boyutlarının kendi aralarında korelasyonuna bakıldığında, tüm boyutlarda anlamlı ilişki olmakla birlikte genel ruh haliyle kişisel beceri arasında kuvvetli bir ilişki saptanmıştır.
Emotional intelligence concept is defined as a kind of social intelligence consisting ofone’s capacity of understanding self and other people’s emotions, to discriminateemotions and to use this knowledge for decision making. Considering the importance ofhaving the ability to read and manage emotions, greater emotional intelligence andempathy levels are expected from physicians. The emotional intelligence of physicianscould raise the treatment compliance by understanding patients thoughts and choices.This study aimed to investigate levels of emotional intelligence in Muğla Sıtkı KoçmanUniversity first, second and third year medical students.In this study, two different questionnaires are used. Personal Information Form and BarOnEmotional Quotient Inventory. A positive correlation is found between subscales ofEmotional Quotient Inventory (Intrapersonal skills, interpersonal skills, adaptability,stress management and general mood) each other. A powerful correlation betweenintrapersonal skills and general mood.
Medical education emotional intelligence communication skills
Diğer ID | JA52KH34RS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 33 |