Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyini belirlemektir. Öğretmen adaylarının halihazirda sahip oldukları sayısal yetkinlik düzeyini ortaya koyabilmek için betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma toplam 754 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışmanın verileri Akkoyunlu, Yılmaz Soylu ve Çağlar (2010) tarafından geliştirilen sayısal yetkinlik ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyi farkındalık boyutunda yüksek iken, motivasyon teknik erişim ve yetkinlik boyutlarında orta düzeyde olduğunu göstermiştir. Erkek öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyleri kız öğretmen adaylarına göre daha yüksek olduğu ve bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmen adaylarının sayısal yetkinlik düzeyleri fen bilgisi, sınıf ve okul öncesi öğretmen adaylarından yüksek olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
The aim of this study is to determine pre-service teachers’ digital empowerment level.Descriptive method was used to determine pre-service teachers’ digital empowermentlevel. Research was conducted with a total of 754 pre-service teachers. Data of the studywas collected by digital empowerment scale that was developed by Akkoyunlu, YılmazSoylu and Çağlar (2010). The result of the research show that pre-service teachers’digital empowerment level was high on awareness subscale but on motivation andcompetence of technical access subscales were moderate. Male pre-service teachers’digital empowerment level were higher than female pre-service teachers’ and computerand instructional technologies pre-service teachers’ digital empowerment levels arehigher than science, primary school and early childhood pre-service teachers’.
Diğer ID | JA52KJ85JN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 33 |