BibTex RIS Kaynak Göster

SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Sayı: 30, 68 - 84, 01.12.2013

Öz

ÖZET Bu çalışmada sorumluluğu etkileyeceği düşünülen bazı özellikler, sorumluluğu yordama güçleri açısından ele alınmıştır. Bu bağlamda ele alınan değişkenler yaş, cinsiyet, anne eğitimi, baba eğitimi ve gelir düzeyidir. Lise eğitimine devam etmekte olan 324 öğrenci, Conrad ve Hedin (1982) tarafından geliştirilen ve Taylı (2006) tarafından uyarlanan Kişisel ve Sosyal Sorumluluk Ölçeğinden aldıkları toplam sorumluluk puanına göre değerlendirilmişlerdir. Sonuçlar Çok Boyutlu Doğrusal Regresyon Analizine göre değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucuna göre sorumluluk üzerinde en çok belirleyici olan değişkenler, cinsiyet ve annenin eğitimidir. Buna göre kızların sorumluluk düzeyi erkeklerden daha yüksektir. Ayrıca sorumluluk üzerinde annenin eğitimi, babanın eğitimine göre daha belirleyicidir. Ancak, cinsiyetin etkisi kontrol edilerek yapılan analizde, sorumluluk üzerinde okul türü ve babanın eğitiminin de belirleyici olduğu anlaşılmıştır.

Investigate Responsibility with Regard to Some Variables

Yıl 2013, Sayı: 30, 68 - 84, 01.12.2013

Öz

Some of the characteristics that were thought to effect responsibility were studies in terms of its predictive power for responsibility. Two-hundred twenty four high school students was evaluated with personal and social instrument which was developed by Conrad and Hedin (1982) and adopted to Turkish culture by Taylı (2006), according to the this instruments total scores. Results were calculated via multidimensional regression analysis. Results were revealed that most predictable variables were gender and mothers’ educational level. Female students’ responsibility levels were found to be higher than male students. Additionally, mothers’ educational level was more effective than fathers’ educational level. However, it was understood during the analysis performed by controlling the effect of gender, it was understood that the type of school and the father's education were also determining factors for responsibility.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52NZ84MT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslı Taylı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Taylı, A. (2013). SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(30), 68-84.
AMA Taylı A. SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İLKE. Aralık 2013;(30):68-84.
Chicago Taylı, Aslı. “SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 30 (Aralık 2013): 68-84.
EndNote Taylı A (01 Aralık 2013) SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 30 68–84.
IEEE A. Taylı, “SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”, İLKE, sy. 30, ss. 68–84, Aralık 2013.
ISNAD Taylı, Aslı. “SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 30 (Aralık 2013), 68-84.
JAMA Taylı A. SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İLKE. 2013;:68–84.
MLA Taylı, Aslı. “SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 30, 2013, ss. 68-84.
Vancouver Taylı A. SORUMLULUĞUN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. İLKE. 2013(30):68-84.