BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü

Yıl 2005, Sayı: 14, 97 - 109, 01.12.2005

Öz

Öğretme-öğrenme faaliyetlerinin üst düzeydeki uygulayıcıları öğretmenlerdir. Öğretmenlerin öğretme-öğrenme faaliyetlerini düzenlerken, öğretim hizmetinin başlıca öğeleri olan ipuçları (işaretler), pekiştirme, katılma, dönüt ve düzeltme unsurlarını kullandıklarını bu güne kadar yapılan çalışmalar göstermektedir. Bu makalede ipuçları ve pekiştireçlerin, öğretme-öğrenme faaliyetlerindeki yeri ve öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili literatür araştırılmış ve bu makalenin sonucunda öğretme-öğrenme faaliyetlerinin uygulayıcıları olan öğretmenlere öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Baynur, F., Genel Psikoloji, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1994, s. 151.
  • Bloom, B., Human Characteristics and School Learning, New York, 1976, s. 62-86.
  • Bower, G.H., HİLGARD, E.P., Theories of Learning, Englewood Cliffs, Nj: Prentice-Hall, 1981.
  • Fidan, N., Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Ankara, 1996, s.11, 43-46, 51-56.
  • Gagne, R.M., The Conditions of Learning of Instruction, New York, 1985.
  • Hergenhahn, B.R., An Introduction to Theories of Learning (üçüncü baskı), New Jersey: Prentice-Hall, 1988.
  • Kazancı, O., Eğitim Psikolojisi-Kuram ve İlkelerden Uygulamaya, Kazancı Kitap A.Ş., Ankara, 1989.
  • Özçelik, D.A., Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara, 1987, s. 165-172.
  • Özçelik, D.A., Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yöntemi), ÖSYM Yayınları, Ankara, 1988, s. 120-124.
  • Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (Genişletilmiş Dördüncü Baskı), Ankara, 1993, s. 142-144.
  • Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (Geliştirilmiş Dokuzuncu Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2001, s. 126-127, 132- 136,172.
  • Woolfolk, E.A., Education Psychology for Teachers, Boston: Allyn and Bacon, 1993, s. 135-136.

The Role of Clues and Reinforcements in Teaching-Learning Process

Yıl 2005, Sayı: 14, 97 - 109, 01.12.2005

Öz

Teachers are the top level practitioners of Teaching-Learning process. According to the researches to be done so far in education, the teachers have used the clue, reinforcement, participitation, feedback and evaluation processes as they are planning and applying their teaching activities. In this article, it is aimed to be emphasized the role and the importance of clues and reinforcements in Teaching-Learning process. Depend on this aim, the relevant literature has been studied and in the light of the conclusion some proposals has been submitted to the teachers who are already in Teaching-Learning process.

Kaynakça

  • Baynur, F., Genel Psikoloji, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 1994, s. 151.
  • Bloom, B., Human Characteristics and School Learning, New York, 1976, s. 62-86.
  • Bower, G.H., HİLGARD, E.P., Theories of Learning, Englewood Cliffs, Nj: Prentice-Hall, 1981.
  • Fidan, N., Okulda Öğrenme ve Öğretme, Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Ankara, 1996, s.11, 43-46, 51-56.
  • Gagne, R.M., The Conditions of Learning of Instruction, New York, 1985.
  • Hergenhahn, B.R., An Introduction to Theories of Learning (üçüncü baskı), New Jersey: Prentice-Hall, 1988.
  • Kazancı, O., Eğitim Psikolojisi-Kuram ve İlkelerden Uygulamaya, Kazancı Kitap A.Ş., Ankara, 1989.
  • Özçelik, D.A., Eğitim Programları ve Öğretim, Ankara, 1987, s. 165-172.
  • Özçelik, D.A., Eğitim Programları ve Öğretim (Genel Öğretim Yöntemi), ÖSYM Yayınları, Ankara, 1988, s. 120-124.
  • Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (Genişletilmiş Dördüncü Baskı), Ankara, 1993, s. 142-144.
  • Sönmez, V., Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı (Geliştirilmiş Dokuzuncu Baskı), Anı Yayıncılık, Ankara, 2001, s. 126-127, 132- 136,172.
  • Woolfolk, E.A., Education Psychology for Teachers, Boston: Allyn and Bacon, 1993, s. 135-136.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53EA58AH
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şendil Can Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Can, Ş. (2005). Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(14), 97-109.
AMA Can Ş. Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü. İLKE. Aralık 2005;(14):97-109.
Chicago Can, Şendil. “Öğretme-Öğrenmede İpuçları Ve Pekiştireçlerin Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 14 (Aralık 2005): 97-109.
EndNote Can Ş (01 Aralık 2005) Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 97–109.
IEEE Ş. Can, “Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü”, İLKE, sy. 14, ss. 97–109, Aralık 2005.
ISNAD Can, Şendil. “Öğretme-Öğrenmede İpuçları Ve Pekiştireçlerin Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (Aralık 2005), 97-109.
JAMA Can Ş. Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü. İLKE. 2005;:97–109.
MLA Can, Şendil. “Öğretme-Öğrenmede İpuçları Ve Pekiştireçlerin Rolü”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 14, 2005, ss. 97-109.
Vancouver Can Ş. Öğretme-Öğrenmede İpuçları ve Pekiştireçlerin Rolü. İLKE. 2005(14):97-109.