Öğretme-öğrenme faaliyetlerinin üst düzeydeki uygulayıcıları öğretmenlerdir. Öğretmenlerin öğretme-öğrenme faaliyetlerini düzenlerken, öğretim hizmetinin başlıca öğeleri olan ipuçları (işaretler), pekiştirme, katılma, dönüt ve düzeltme unsurlarını kullandıklarını bu güne kadar yapılan çalışmalar göstermektedir. Bu makalede ipuçları ve pekiştireçlerin, öğretme-öğrenme faaliyetlerindeki yeri ve öneminin vurgulanması amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili literatür araştırılmış ve bu makalenin sonucunda öğretme-öğrenme faaliyetlerinin uygulayıcıları olan öğretmenlere öneriler getirilmiştir.
Teachers are the top level practitioners of Teaching-Learning process. According to the researches to be done so far in education, the teachers have used the clue, reinforcement, participitation, feedback and evaluation processes as they are planning and applying their teaching activities. In this article, it is aimed to be emphasized the role and the importance of clues and reinforcements in Teaching-Learning process. Depend on this aim, the relevant literature has been studied and in the light of the conclusion some proposals has been submitted to the teachers who are already in Teaching-Learning process.
Diğer ID | JA53EA58AH |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Sayı: 14 |