BibTex RIS Kaynak Göster

Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2004, Sayı: 13, 29 - 40, 01.12.2004

Öz

Bu çalışmanın amacı, fiziksel istismar açısından üniversite öğrencilerinin problem çözme becerileri algılarını incelemektir. Araştırmada Mersin Üniversitesinin çeşitli bölümlerine devam eden 399 öğrenciye Problem Çözme Envanteri (PÇE) ve Kişisel Bilgi Formu uygulanmıştır. Verilere Tek Yönlü Varyans Analizi (F Testi) uygulanmıştır. Bulgular, çocukluğunda fiziksel istismara uğramış öğrencilerin problem çözme becerilerine yönelik algılarının yetersiz olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlara dayanılarak okul psikolojik danışmanlarına çeşitli öneriler sunulmuştur.

Yıl 2004, Sayı: 13, 29 - 40, 01.12.2004

Öz

The purpose of this study to examine the perceptions of problem solving skills of university students according to physical abuse. 399 students attending various faculty of Mersin University had been administred Problem Solving Inventory (PSI) and Personal Data Questionaire. Analysis of variance (F Test) were used for statistical analysis of data. The findings shown that, problem solving skills perceptions of students experienced physical abuse during childhood were inadeguate. Recommendations were made on the bases of the results to school counselors.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53ES93FN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

BÜLENT Gündüz Bu kişi benim

ZAFER Gökçakan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Gündüz, B., & Gökçakan, Z. (2004). Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(13), 29-40.
AMA Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. Aralık 2004;(13):29-40.
Chicago Gündüz, BÜLENT, ve ZAFER Gökçakan. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13 (Aralık 2004): 29-40.
EndNote Gündüz B, Gökçakan Z (01 Aralık 2004) Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 29–40.
IEEE B. Gündüz ve Z. Gökçakan, “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”, İLKE, sy. 13, ss. 29–40, Aralık 2004.
ISNAD Gündüz, BÜLENT - Gökçakan, ZAFER. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 13 (Aralık 2004), 29-40.
JAMA Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. 2004;:29–40.
MLA Gündüz, BÜLENT ve ZAFER Gökçakan. “Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 13, 2004, ss. 29-40.
Vancouver Gündüz B, Gökçakan Z. Fiziksel İstismar Açısından Üniversite Öğrencilerinin Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. İLKE. 2004(13):29-40.