BibTex RIS Kaynak Göster

Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması

Yıl 2002, Sayı: 8, 0 - 0, 01.12.2002

Öz

Makalede, tonlu ve tonsuz ünsüzlerin oluşum safhaları anlatılmış olup, ünsüzlerin niteliklerinden bahsedilmiştir. Ünsüzler; 1. ton bakımından, 2. boğumlanma noktası bakımından, 3. ses yolu bakımından, 4. hava yolu bakımından olmak üzere dört ana başlık altında toplanır. Her ünsüzün ayrı ayrı nitelikleri tespit edilerek, birbirleriyle olan benzeşme veya benzeşmezlik oranları kolaylıkla ortaya çıkarılabilir.

Yıl 2002, Sayı: 8, 0 - 0, 01.12.2002

Öz

In this article the producing levels of voiced and unvoiced consonants are explained. Those are classified into four main groups as; 1. according to their being voiced or unvoiced, 2. according to their producing, 3. according to the way of air (while they are being produced), 4. according to the way of voice. While the quality of each consonant is obtained intependently, their similarities or differences among each other can be clearified.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA53GF85GM
Bölüm Makaleler
Yazarlar

VOLKAN Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Coşkun, V. (2002). Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(8).
AMA Coşkun V. Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması. İLKE. Aralık 2002;(8).
Chicago Coşkun, VOLKAN. “Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 8 (Aralık 2002).
EndNote Coşkun V (01 Aralık 2002) Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8
IEEE V. Coşkun, “Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması”, İLKE, sy. 8, Aralık 2002.
ISNAD Coşkun, VOLKAN. “Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 8 (Aralık 2002).
JAMA Coşkun V. Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması. İLKE. 2002.
MLA Coşkun, VOLKAN. “Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 8, 2002.
Vancouver Coşkun V. Türkçenin Öğretiminde ünsüzlerin Sınıflandırılması. İLKE. 2002(8).