Bu araştırma, önlisans düzeyinde eğitim alan aşçılık programı öğrencilerinin aşçılık mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın evreni Türkiye’de önlisans düzeyinde aşçılık eğitimi veren aşçılık programları olarak belirlenmiştir. Araştırmanın amacına uygun olarak belirlenen örneklem grubu ise önlisans düzeyinde aşçılık programına sahip olan Afyon, Datça, Didim, Harmancık, Mengen ve Muğla Meslek Yüksekokulları’nın aşçılık programları, basit tesadüfi örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmanın verileri “Aşçılık Mesleği Tutum Ölçeği” kullanılarak hazırlanan anket veri toplama yöntemi aracılığı ile toplanmıştır. Anketin temel ölçeği 35 ifadenin yer aldığı Aşçılık Mesleği Tutum Ölçeği’dir. Yapılan faktör analizi sonucunda, bazı ifadelerin çıkarılarak araştırmanın ölçeği 25 ifade olarak şekillenmiştir. Faktör analizi ile öğrencilerin aşçılık mesleğine karşı tutumları belirli faktör grupları altında incelenmiştir. Yapılan anova ve t testleri sonucunda; belirlenen bu faktör grupları ile öğrencilerin demografik özellikleri arasında anlamlı farklılıkların olduğu görülmüştür.
This research is conducted to determine the attitudes of associate degree culinary programstudents. In this context, the research universe was identified as culinary programs in Turkey. Asimple random sample was chosen including Afyon, Datça, Didim, Harmancık, Mengen andMugla vocational culinary programs. The data for the study were collected by wing “CulinaryProfession Attitude Scale. The basic scale consists of 35 items, named Culinary ProfessionAttitude. As a result of factor analysis, some items were excluded and reduced to 25 items as afinal form. With factor analysis, the attitudes of students towards cookery were studied undercertain factor groups. As a result of ANOVA and T-Tests, it was found that there were somesignificant differences between groups in terms of demographic characteristics
Diğer ID | JA52MJ78AF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 32 |