BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği

Yıl 2012, Sayı: 28, 149 - 166, 01.12.2012

Öz

Çalışma, turizm bölümü öğrencilerinin akademisyenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Araştırma tekniklerinden anket kullanılmıştır. Araştırmada, istatistiksel testlerin analizinde SPSS for Windows 15.0 paket programından yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde güvenilirlik, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon ve faktör analizi testleri kullanılmıştır. Faktör analizi sonucunda dört faktör elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin motivasyon boyutlarından; içe yansıtılmış dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk boyutuna ilişkin motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan, içsel motivasyon ve özdeşleşmiş dışsal motivasyon düzeylerinin ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. İçe yansıtılmış dışsal motivasyon boyutu ile içsel motivasyon boyutu arasında ise ilişki olmadığı dikkat çeken sonuçlardan birisidir. İçe yansıtılmış dışsal motivasyon boyutu ile özdeşleşmiş dışsal motivasyon boyutu arasında ise negatif yönde ilişki söz konusudur. Çıkan sonuçlar göstermektedir ki, motivasyonun önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır. Eğitim kurumlarında, bu motivasyonun öğretim elemanından öğrenciye doğru olduğu görülmektedir. Başarı, ancak bu şekilde gerçekleşebilir.

Kaynakça

  • Acat, B. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin ÖğretmenlikMesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Üniversitesi SosyalBilimler Dergisi, N (12), 125-139.
  • Akgül Barış, D. (2007). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Yaz Öğretimi Programlarının Değerlendirilmesi (AİBÜ Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt (7), Sayı (1), 143-158.
  • Anıl, Ö. ve Küçüközer, H. (2007). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Teknolojinin Bilimsel İlkeleri Dersine Yönelik Geliştirdiği Tutumlar. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt (9), Sayı (1), 19-31.
  • Aslan Efe, H., Oral, B., Efe, R. ve Sünkür, M. Ö. (2011). Fotosentez ÜnitesininBilgisayar Simülasyonlarıyla Desteklenen İşbirlikli Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Öğrenci Erişi ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt (5), Sayı (1), 313-319.
  • Bakaç, M. Kartal, A. ve Akbay, T. (2010). Fen ve Fizik Etkinliklerinde Bilgisayar Destekli Simülasyon Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi: Elektrik Akımı Örneği. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitapçığı, 91.
  • Beyaz, S. (2012). Meslek Yüksekokullarının Sanayi İşbirliği ve Geliştirilmesi.Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2012, http:/www. duzicimyo.osmaniye.edu.tr.
  • Boydak Özan, M. ve Yavuz Özdemir, T. (2010). İlköğretimde Multimedya İçeriklerinin Kullanımının Sınıf Yönetimine Etkisi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 786-789.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Candar, H. (2009). Fen Eğitiminde Yaratıcı Düşünme Öğretim TekniklerininÖğrencilerin Akademik Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi.Marmara Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çevikoğlu, S. (2006). Trafikent Sürücü Eğitim Simülatörünün Simülatör Özellikleri ARCS Motivasyon Modeli Bakımından Değerlendirilmesi ve Sürücülerin Direksiyon Eğitimi Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çolakoğlu, J. (2002). Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı (155- 156), 2.
  • Demirel, Y. (2008). Örgütsel Öğrenme Kültürü ve İş Tatminin Öğrenme Motivasyonu Üzerine Etkisi: Otomotiv Sektöründe Ampirik Bir Çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler EDergisi, N (14), 1.
  • Denizoğlu, P. ve Ekici, G. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-yeterlik İnançlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 450-453.
  • Derviş, N. ve Tezel, Ö. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarılarına ve Bilimsel Düşünme Becerilerine Etkisi. The First International Congress of Educational Research, 1-13.
  • Ekici, G. ve Fettahlıoğlu, P. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Analizi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 183-186.
  • Gömleksiz, M. N. (2002). Üniversitelerde Yürütülen Yabancı Dil Derslerine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (12), Sayı (1), 143-158.
  • Gürgan, U. (2009). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 564-566.
  • Gürol, A. (2008). Teknik Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine İlişkin Niyetlerini Belirlemek Amacıyla Teknoloji Kabul Modelini Uygulamak. 8th International Educational Technology Conference, 157-162.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, C (9), Sayı (2), 59-78.
  • Karaboğa, M. ve Peker, S. (2009). Ortaöğretim Kurumları Yöneticilerinin Motivasyonlarının Öğretmen Motivasyonu Üzerine Etkisi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 357-361.
  • Kayış, A. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Marcou, A. ve Philippou, G. (2005). Motivational Beliefs, Self-Regulated Learning and Mathematical Problem Solving. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, V (3), 297-304.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Şeker, G. (2009). Öğretmenlerin Algılarına Göre İlköğretim Okullarının Örgütsel İklimi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 227-238.
  • Mentiş Taş, A. (2005). Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, C (6), Sayı (2), 177-184.
  • Pamukkale Üniversitesi. (2009). Kurumsal Öz Değerlendirme Raporu, Denizli. Pehlivanoğlu, S. (2010). Orta Öğretime ve Yğksek Öğretime Geçiş Sistemi. Türk Eğitim Derneği, 1-64.
  • Stern, D. ve Huber, G. L. (2012). Active Learning for Students and Teachers. Reports from Eight Countries. Erişim Tarihi: 4 Mayıs 2012, http://www.deanproject.eu/turkish/pdfs/23004.pdf
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler, C (7), Sayı (2), 153-168.
  • Tezci, E. ve Dikici, A. (2003). Yaratıcı Düşünceyi Geliştirme ve Oluşturmacı Öğretim Tasarımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (13), Sayı (1), 251-260.
  • Tuan, H. L., Chin, C.C. ve Shieh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation Towards Science Learning. International Journal of Science Education, V (27), No (6), 639–654
  • Tunç, A. (2005). Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (1), Sayı (2), 75-81.
  • Wolters, C.A. ve Rosenthal, H. (2000). The Relation Between Students’ Motivational Beliefs and Their Use of Motivational Regulation Strategies. International Journal of Educational Research, V (33), 801- 820.
  • Yanpar Yelken, T., Kılıç, F., Tanrıseven Üredi, I. ve Üredi, L. (2009). İlköğretim Müfettişlerinin Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerini Algılamaları. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 548-552.
  • Yıldırım Orhan, Ş. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, N (20), 130-136.
  • Yılmaz, H. ve Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, N (6), Sayı (3), 430-44

Measurement Levels of Higher Vocational School Students Motivation in Education: The Case of School in Ortaca

Yıl 2012, Sayı: 28, 149 - 166, 01.12.2012

Öz

This study, school of Ortaca tourism department is intended to measure students’ levels of information in education. The research techniques used in the survey. Original scale used in the study by Vallerand and his colleagues developed in 1989 in French, translated into English as well used in many studies. Ahmet Kara Turkish adaptation of the scale to be reached that the original (2008) study were used. In study, the statistical tests used in the analysis software package SPSS for Windows 15.0. The tests of the reliability, the frequency, the arithmetic mean, standard deviation, correlation and factor analysis were implemented in the analysis of this data. Eventually, the dimensions of students' motivation, external motivation and de-motivation the size of the projected import levels were higher on the motivation. Featured results suggest that the importance of motivation is increases more and more. This motivation seems to be correct from academicians to students in educational institutions. Achievement, can occur only in this way.

Kaynakça

  • Acat, B. ve Yenilmez, K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin ÖğretmenlikMesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Üniversitesi SosyalBilimler Dergisi, N (12), 125-139.
  • Akgül Barış, D. (2007). Üniversitelerin Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Yaz Öğretimi Programlarının Değerlendirilmesi (AİBÜ Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt (7), Sayı (1), 143-158.
  • Anıl, Ö. ve Küçüközer, H. (2007). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Teknolojinin Bilimsel İlkeleri Dersine Yönelik Geliştirdiği Tutumlar. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, Cilt (9), Sayı (1), 19-31.
  • Aslan Efe, H., Oral, B., Efe, R. ve Sünkür, M. Ö. (2011). Fotosentez ÜnitesininBilgisayar Simülasyonlarıyla Desteklenen İşbirlikli Öğretim Yöntemiyle Öğretiminin Öğrenci Erişi ve Biyoloji Dersine Yönelik Tutuma Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) Cilt (5), Sayı (1), 313-319.
  • Bakaç, M. Kartal, A. ve Akbay, T. (2010). Fen ve Fizik Etkinliklerinde Bilgisayar Destekli Simülasyon Tekniğinin Öğrenci Başarısına Etkisi: Elektrik Akımı Örneği. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Özet Kitapçığı, 91.
  • Beyaz, S. (2012). Meslek Yüksekokullarının Sanayi İşbirliği ve Geliştirilmesi.Erişim Tarihi: 12 Mayıs 2012, http:/www. duzicimyo.osmaniye.edu.tr.
  • Boydak Özan, M. ve Yavuz Özdemir, T. (2010). İlköğretimde Multimedya İçeriklerinin Kullanımının Sınıf Yönetimine Etkisi. 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 786-789.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Candar, H. (2009). Fen Eğitiminde Yaratıcı Düşünme Öğretim TekniklerininÖğrencilerin Akademik Başarı, Tutum ve Motivasyonlarına Etkisi.Marmara Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çevikoğlu, S. (2006). Trafikent Sürücü Eğitim Simülatörünün Simülatör Özellikleri ARCS Motivasyon Modeli Bakımından Değerlendirilmesi ve Sürücülerin Direksiyon Eğitimi Başarısına Etkisi. Gazi Üniversitesi, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çolakoğlu, J. (2002). Yaşam Boyu Öğrenmede Motivasyonun Önemi. Milli Eğitim Dergisi, Sayı (155- 156), 2.
  • Demirel, Y. (2008). Örgütsel Öğrenme Kültürü ve İş Tatminin Öğrenme Motivasyonu Üzerine Etkisi: Otomotiv Sektöründe Ampirik Bir Çalışma. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler EDergisi, N (14), 1.
  • Denizoğlu, P. ve Ekici, G. (2009). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmen Öz-yeterlik İnançlarını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 450-453.
  • Derviş, N. ve Tezel, Ö. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrencilerin Başarılarına ve Bilimsel Düşünme Becerilerine Etkisi. The First International Congress of Educational Research, 1-13.
  • Ekici, G. ve Fettahlıoğlu, P. (2009). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Analizi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 183-186.
  • Gömleksiz, M. N. (2002). Üniversitelerde Yürütülen Yabancı Dil Derslerine İlişkin Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (12), Sayı (1), 143-158.
  • Gürgan, U. (2009). Öğretmen Adaylarının Öz-Yeterlik İnançları. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 564-566.
  • Gürol, A. (2008). Teknik Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojilerine İlişkin Niyetlerini Belirlemek Amacıyla Teknoloji Kabul Modelini Uygulamak. 8th International Educational Technology Conference, 157-162.
  • Kalaycı, Ş. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kara, A. (2008). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, C (9), Sayı (2), 59-78.
  • Karaboğa, M. ve Peker, S. (2009). Ortaöğretim Kurumları Yöneticilerinin Motivasyonlarının Öğretmen Motivasyonu Üzerine Etkisi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 357-361.
  • Kayış, A. (2005). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Marcou, A. ve Philippou, G. (2005). Motivational Beliefs, Self-Regulated Learning and Mathematical Problem Solving. Proceedings of the 29th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, V (3), 297-304.
  • Memduhoğlu, H. B. ve Şeker, G. (2009). Öğretmenlerin Algılarına Göre İlköğretim Okullarının Örgütsel İklimi. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 227-238.
  • Mentiş Taş, A. (2005). Öğretmen Eğitiminde Aktif Öğrenme. Gazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, C (6), Sayı (2), 177-184.
  • Pamukkale Üniversitesi. (2009). Kurumsal Öz Değerlendirme Raporu, Denizli. Pehlivanoğlu, S. (2010). Orta Öğretime ve Yğksek Öğretime Geçiş Sistemi. Türk Eğitim Derneği, 1-64.
  • Stern, D. ve Huber, G. L. (2012). Active Learning for Students and Teachers. Reports from Eight Countries. Erişim Tarihi: 4 Mayıs 2012, http://www.deanproject.eu/turkish/pdfs/23004.pdf
  • Şencan, H. (2005). Sosyal ve Davranışsal Ölçümlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Terim, B. ve Öztürk, A. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Gördes Meslek Yüksekokulunda Bir Uygulama. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler, C (7), Sayı (2), 153-168.
  • Tezci, E. ve Dikici, A. (2003). Yaratıcı Düşünceyi Geliştirme ve Oluşturmacı Öğretim Tasarımı. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (13), Sayı (1), 251-260.
  • Tuan, H. L., Chin, C.C. ve Shieh, S. H. (2005). The Development of a Questionnaire to Measure Students’ Motivation Towards Science Learning. International Journal of Science Education, V (27), No (6), 639–654
  • Tunç, A. (2005). Yüksekokullarına Sınavsız Geçişin Değerlendirilmesi. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, C (1), Sayı (2), 75-81.
  • Wolters, C.A. ve Rosenthal, H. (2000). The Relation Between Students’ Motivational Beliefs and Their Use of Motivational Regulation Strategies. International Journal of Educational Research, V (33), 801- 820.
  • Yanpar Yelken, T., Kılıç, F., Tanrıseven Üredi, I. ve Üredi, L. (2009). İlköğretim Müfettişlerinin Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Oluşturma Düzeylerini Algılamaları. Uluslararası 5. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, 548-552.
  • Yıldırım Orhan, Ş. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, N (20), 130-136.
  • Yılmaz, H. ve Huyugüzel Çavaş, P. (2007). Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. İlköğretim Online, N (6), Sayı (3), 430-44
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52RY29SN
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Gürdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Gürdoğan, A. (2012). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(28), 149-166.
AMA Gürdoğan A. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. İLKE. Aralık 2012;(28):149-166.
Chicago Gürdoğan, Arzu. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 28 (Aralık 2012): 149-66.
EndNote Gürdoğan A (01 Aralık 2012) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 149–166.
IEEE A. Gürdoğan, “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”, İLKE, sy. 28, ss. 149–166, Aralık 2012.
ISNAD Gürdoğan, Arzu. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 28 (Aralık 2012), 149-166.
JAMA Gürdoğan A. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. İLKE. 2012;:149–166.
MLA Gürdoğan, Arzu. “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 28, 2012, ss. 149-66.
Vancouver Gürdoğan A. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitimde Motivasyon Düzeylerinin Ölçülmesi: Ortaca Meslek Yüksekokulu Örneği. İLKE. 2012(28):149-66.