Çalışma, turizm bölümü öğrencilerinin akademisyenlik mesleğine ilişkin motivasyon düzeylerinin belirlenmesi amacını taşımaktadır. Araştırma tekniklerinden anket kullanılmıştır. Araştırmada, istatistiksel testlerin analizinde SPSS for Windows 15.0 paket programından yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde güvenilirlik, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon ve faktör analizi testleri kullanılmıştır. Faktör analizi sonucunda dört faktör elde edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin motivasyon boyutlarından; içe yansıtılmış dışsal motivasyon ve motivasyonsuzluk boyutuna ilişkin motivasyon düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer yandan, içsel motivasyon ve özdeşleşmiş dışsal motivasyon düzeylerinin ise yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. İçe yansıtılmış dışsal motivasyon boyutu ile içsel motivasyon boyutu arasında ise ilişki olmadığı dikkat çeken sonuçlardan birisidir. İçe yansıtılmış dışsal motivasyon boyutu ile özdeşleşmiş dışsal motivasyon boyutu arasında ise negatif yönde ilişki söz konusudur. Çıkan sonuçlar göstermektedir ki, motivasyonun önemi gün geçtikçe daha da artmaktadır. Eğitim kurumlarında, bu motivasyonun öğretim elemanından öğrenciye doğru olduğu görülmektedir. Başarı, ancak bu şekilde gerçekleşebilir.
This study, school of Ortaca tourism department is intended to measure students’ levels of information in education. The research techniques used in the survey. Original scale used in the study by Vallerand and his colleagues developed in 1989 in French, translated into English as well used in many studies. Ahmet Kara Turkish adaptation of the scale to be reached that the original (2008) study were used. In study, the statistical tests used in the analysis software package SPSS for Windows 15.0. The tests of the reliability, the frequency, the arithmetic mean, standard deviation, correlation and factor analysis were implemented in the analysis of this data. Eventually, the dimensions of students' motivation, external motivation and de-motivation the size of the projected import levels were higher on the motivation. Featured results suggest that the importance of motivation is increases more and more. This motivation seems to be correct from academicians to students in educational institutions. Achievement, can occur only in this way.
Motivation Motivation in Education Success Vocational Higher School
Diğer ID | JA52RY29SN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 28 |