BibTex RIS Kaynak Göster

MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2007, Sayı: 19, - , 01.12.2007

Öz

Bu çalışma ergenlik dönemini içine alan ilköğretim ikinci kademesinde okuyan kız öğrencilerin psikososyal sorunlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Muğla ilindeki 11 ilköğretim okulunda tesadüfî seçimle 346 öğrenci üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilgi toplama formu ile problem tarama ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS/WİNDOWS kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için çoklu karşılaştırma testleri, değişkenlerle ölçek arasındaki ilişkiyi belirlemek için non-parametrik testlerden Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin problem tarama ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasındaki fark anlamlı bulunmuş olup, en yüksek farkın ise Emir Beyazit İlköğretim Okulu ile Türdü 100.Yıl İlköğretim Okulu arasında olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Aydemir G. (1986). Öğretmenlerin öğrencilerde gözledikleri fizik ve psikososyal sorunlar, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 1-2: 25-27.
  • Başal H.A. (2003). Gelişim ve psikoloji nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim? 1. Basım, Mapra kültür yayınları; İstanbul, 76-89.
  • Başgül F. (1997). 12-15 yaş grubu ergenlerin cinsel eğitim konusundaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Uzmanlık Tezi.
  • Baymur F. (2004). Genel Psikoloji. Ankara 10. Baskı İnkılâp Kitab Evi; 46–54.
  • Blos P. (1962). On adolescence a psyhoanalytic interpretation. Newyork:.
  • Bulut I. (1995). Korunmaya Muhtaç Genç Kızların Ruh Sağlığına Etki Eden Psikolojik Faktörler. Kriz Dergisi; 3(1-2): 104-113.
  • Dinçel E. (2006). Ergenlik dönemi gelişimsel ödevleri ve psikolojik problemler. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Düzgün Ş. (1995). Lise Öğrencilerinin psikolojik belirtileri ile ana-baba tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Gander J, M Gardiner, W H. (1998). Çocuk ve ergen gelişimi, Çev. Dönmez A. İmge Kitabevi; 3. Baskı, Ankara.
  • İnanç B.Y. Bilgin M, Kılıç M. (2000). Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi Kitabı. Nobel Kitap, Adana, 229–234.
  • Özbay H. Öztürk E. (2001). Gençlik, İstanbul İletişim Yayınları; 121–127.
  • Özdemir S, Durgun B. (2000). Türk Pirelli İlköğretim Okulu öğrencilerinin ergenlik dönemi hakkındaki bilgi durumları,yaşadıkları sorunlar ve çözümüne yönelik önerileri. Marmara Hemşirelik Yüksekokulu I. Uluslararası 8. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Özet Kitabı: 81. Antalya.
  • Sümbüloğlu K. (1993). Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Ankara 4. Baskı.
  • Swets W. P. (1998). Ergen çocuğunuzla konuşma sanatı. Çev. Atlamaz B. Varlık Yayınları, İstanbul ŞeminU.R. (1992). Gençlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi; 3. Baskı.
  • Türk ailesinde adölesanların sorunları. Ankara: Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı Yayınları; 1997.
  • Varış F. (1968). Ergenin gelişmesine etki yapan kültürel faktörler. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını. Ankara.
  • Yozgat F. (1990). İlköğretim okullarında öğrencilerin psiko-sosyal problemlerinin araştırılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Yörükoğlu A. (1997). Çocuk ruh sağlığı İstanbul: Özgür Yayınevi.

Comparison of Psycho-Social Problems Among Female Students of Different Primary Schools in Mugla City Center

Yıl 2007, Sayı: 19, - , 01.12.2007

Öz

This study was conducted as a descriptive study to determine the psycho-social problems of the second-grade primary school girl-students who are in the period of puberty. In line with the goal of study, research was carried out on 346 girl students who were chosen randomly from 11 primary schools in Mugla. In the study, forms to collect information and problem scanning scale were used. SPSS/WĐNDOWS was used for the analysis of the data. Multiple-comparison tests were used to find out the differences among the groups, and Kruskal Wallis test, as a non-parametric test was used to define the relation between the variables and the scale. In the study, total scores of the problem scanning scale of the students were found different and the highest difference was between Emir Beyazit primary school and Türdü 100.years primary school.

Kaynakça

  • Aydemir G. (1986). Öğretmenlerin öğrencilerde gözledikleri fizik ve psikososyal sorunlar, Ege Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi; 1-2: 25-27.
  • Başal H.A. (2003). Gelişim ve psikoloji nasıl mutlu bir çocuk yetiştirebilirim? 1. Basım, Mapra kültür yayınları; İstanbul, 76-89.
  • Başgül F. (1997). 12-15 yaş grubu ergenlerin cinsel eğitim konusundaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Uzmanlık Tezi.
  • Baymur F. (2004). Genel Psikoloji. Ankara 10. Baskı İnkılâp Kitab Evi; 46–54.
  • Blos P. (1962). On adolescence a psyhoanalytic interpretation. Newyork:.
  • Bulut I. (1995). Korunmaya Muhtaç Genç Kızların Ruh Sağlığına Etki Eden Psikolojik Faktörler. Kriz Dergisi; 3(1-2): 104-113.
  • Dinçel E. (2006). Ergenlik dönemi gelişimsel ödevleri ve psikolojik problemler. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi.
  • Düzgün Ş. (1995). Lise Öğrencilerinin psikolojik belirtileri ile ana-baba tutumları arasındaki ilişkiler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Gander J, M Gardiner, W H. (1998). Çocuk ve ergen gelişimi, Çev. Dönmez A. İmge Kitabevi; 3. Baskı, Ankara.
  • İnanç B.Y. Bilgin M, Kılıç M. (2000). Gelişim Psikolojisi Çocuk ve Ergen Gelişimi Kitabı. Nobel Kitap, Adana, 229–234.
  • Özbay H. Öztürk E. (2001). Gençlik, İstanbul İletişim Yayınları; 121–127.
  • Özdemir S, Durgun B. (2000). Türk Pirelli İlköğretim Okulu öğrencilerinin ergenlik dönemi hakkındaki bilgi durumları,yaşadıkları sorunlar ve çözümüne yönelik önerileri. Marmara Hemşirelik Yüksekokulu I. Uluslararası 8. Ulusal Hemşirelik Kongresi, Kongre Özet Kitabı: 81. Antalya.
  • Sümbüloğlu K. (1993). Sümbüloğlu V. Biyoistatistik. Ankara 4. Baskı.
  • Swets W. P. (1998). Ergen çocuğunuzla konuşma sanatı. Çev. Atlamaz B. Varlık Yayınları, İstanbul ŞeminU.R. (1992). Gençlik psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi; 3. Baskı.
  • Türk ailesinde adölesanların sorunları. Ankara: Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu Başkanlığı Yayınları; 1997.
  • Varış F. (1968). Ergenin gelişmesine etki yapan kültürel faktörler. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını. Ankara.
  • Yozgat F. (1990). İlköğretim okullarında öğrencilerin psiko-sosyal problemlerinin araştırılması. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Yörükoğlu A. (1997). Çocuk ruh sağlığı İstanbul: Özgür Yayınevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA52ZJ23VS
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nezihe Uğurlu Bu kişi benim

Ayça Demiryay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Uğurlu, N., & Demiryay, A. (2007). MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(19).
AMA Uğurlu N, Demiryay A. MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. İLKE. Aralık 2007;(19).
Chicago Uğurlu, Nezihe, ve Ayça Demiryay. “MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 19 (Aralık 2007).
EndNote Uğurlu N, Demiryay A (01 Aralık 2007) MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19
IEEE N. Uğurlu ve A. Demiryay, “MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”, İLKE, sy. 19, Aralık 2007.
ISNAD Uğurlu, Nezihe - Demiryay, Ayça. “MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 19 (Aralık 2007).
JAMA Uğurlu N, Demiryay A. MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. İLKE. 2007.
MLA Uğurlu, Nezihe ve Ayça Demiryay. “MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI”. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sy. 19, 2007.
Vancouver Uğurlu N, Demiryay A. MUĞLA İL MERKEZİ İLKÖĞRETİM OKULLARINDA OKUYAN KIZ ÖĞRENCİLERİN PSİKOSOSYAL PROBLEMLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. İLKE. 2007(19).