Bu çalışma ergenlik dönemini içine alan ilköğretim ikinci kademesinde okuyan kız öğrencilerin psikososyal sorunlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak Muğla ilindeki 11 ilköğretim okulunda tesadüfî seçimle 346 öğrenci üzerinde araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada bilgi toplama formu ile problem tarama ölçeği kullanılmıştır. Veri analizleri için SPSS/WİNDOWS kullanılmıştır. Gruplar arası farklılığı belirlemek için çoklu karşılaştırma testleri, değişkenlerle ölçek arasındaki ilişkiyi belirlemek için non-parametrik testlerden Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin problem tarama ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasındaki fark anlamlı bulunmuş olup, en yüksek farkın ise Emir Beyazit İlköğretim Okulu ile Türdü 100.Yıl İlköğretim Okulu arasında olduğu belirlenmiştir.
This study was conducted as a descriptive study to determine the psycho-social problems of the second-grade primary school girl-students who are in the period of puberty. In line with the goal of study, research was carried out on 346 girl students who were chosen randomly from 11 primary schools in Mugla. In the study, forms to collect information and problem scanning scale were used. SPSS/WĐNDOWS was used for the analysis of the data. Multiple-comparison tests were used to find out the differences among the groups, and Kruskal Wallis test, as a non-parametric test was used to define the relation between the variables and the scale. In the study, total scores of the problem scanning scale of the students were found different and the highest difference was between Emir Beyazit primary school and Türdü 100.years primary school.
Diğer ID | JA52ZJ23VS |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Sayı: 19 |